در رسانه |کودکان اردبیل روز جهانی مبارزه با کار کودک را جشن گرفتند

اردبیل - ایرنا - روز جهانی مبارزه با کار کودکان به همت اداره کل بهزیستی اردبیل و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در این استان گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل عصر دوشنبه در جشن گرامیداشت ۲۲ خرداد، روز جهانی مبارزه با کار کودکان در مجتمع بانوان اردبیل گفت: نزدیک به ۳۵۰ کودک کار در این استان شناسایی شده است و آنان حق دارند به جای کار، کودکی کنند.

حامد رضایی افزود: تلاش می‌کنیم با حمایت دولت، برخی دستگاه‌های اداری و موسسات خیریه در استان، گام‌های بلندی برای کاهش جمعیت کودکان کار و قرار گرفتن آنها در مسیر رشد شکوفایی استعدادها برداریم و تحقق این امر به همراهی و همکاری مسئولان استان بستگی دارد.

وی ادامه داد: یک مرکز روزانه و یک مرکز شبانه روزی در استان اردبیل به کودکان کار خدمات ارایه می‌کنند و تحصیل و شکوفایی قابلیت‌های کودکان کار، دغدغه بهزیستی است و جامعه هدف ما باید به فضایی وارد شوند که از کودکی محروم نباشند.

این جشن با استقبال گرم خانواده‌های کودکان کار همراه شد و اجرای موسیقی، سرود، مسابقه و تجلیل از کودکان از بخش‌های دیگر این آئین بود و همچنین در این برنامه از آغاز به کار یک موسسه خیریه ویژه کودکان کار و خیابانی در استان اردبیل خبر داده شد.

بیش از ۲۷ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل هستند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

کد خبر 81684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد