حضور اورژانس اجتماعی قزوین در ۱۹۵۵ ماموریت تخصصی

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: تیم های سیار اورژانس اجتماعی استان از ابتدای سال جاری تاکنون در یک هزار و ۹۵۵ ماموریت تخصصی در ارتباط با گروه های هدف آسیب دیده حضور یافته و نقش آفرینی کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی پور افزود: مراکز اورژانس اجتماعی از سوی دفتر امور آسیب دیدگان به منظور تسهیل دسترسی گروه های در معرض خطر جامعه به خدمات بهزیستی راه اندازی شده اند.

وی اظهار کرد: خط تلفن اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و مداخله تخصصی موثر و نیز به منظور جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی به صورت شبانه روزی پاسخگوی تماس هم استانی ها است.

دهباشی پور با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۲۰ تماس با خط ۱۲۳ استان قزوین برقرار شده است، تصریح کرد: حوزه فعالیت این خط تلفنی شامل تمام افراد در معرض آسیب، از جمله زنان و کودکان خشونت دیده، دختران فراری، کودکان خیابانی و سایر افراد است.

به گفته این مسوول، مراکز اورژانس اجتماعی در بخش‌های مختلف مانند تیم‌های سیار، مداخله سرپایی، پایگاه خدمات اجتماعی، مداخله نگهداری و خط ۱۲۳ فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به نحوه دسترسی به خدمات اورژانس اجتماعی، تاکید کرد: تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، ارجاع از مراجع قضایی یا نیروی انتظامی و مراجعه حضوری فرد از جمله راه‌های دسترسی به اورژانس اجتماعی است.

دهباشی پور ادامه داد: همچنین خدمات سیار اورژانس اجتماعی نیز با هدف شناسایی و جذب افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی نسبت به ارجاع به موقع و تخصصی افراد به مراجع ذیصلاح اقدام می کنند.

وی خاطرنشان کرد : خدمات سیار اورژانس اجتماعی در استان قزوین دارای ۱۷ تیم در ۲ نوبت کاری صبح و عصر در تمامی شهرستان های استان و به صورت شبانه روزی در شهر قزوین فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به مرکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی این سازمان، خاطرنشان کرد: هدف اصلی این مراکز کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی، شناسایی آسیب های اجتماعی نوپدید و بازپدید، ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمان های غیردولتی و همچنین مداخله موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب است.

وی اضافه کرد : مرکز مداخله در بحران شامل، یک مرکز نگهداری در مرکز استان و هشت مرکز سرپایی در تمامی شهرهای دارای اورژانس اجتماعی است و از ابتدای امسال نیز ۲۶۲ مورد پذیرش در مراکز مداخله در بحران استان قزوین صورت پذیرفته که تمامی خدمات تخصصی از جمله مددکاری، راهنمایی و مشاوره برای جامعه هدف انجام شده است.

پایگاه های خدمات اجتماعی در چهار منطقه آسیب خیز استان قزوین فعال است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به فعالیت پایگاه های خدمات اجتماعی این سازمان، اظهار کرد: این پایگاه ها به منظور توانمندسازی اجتماع محور محلات کم برخوردار و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در چهار منطقه آسیب خیز شهرهای ناصر آباد، قزوین، الوند و تاکستان فعال هستند.

دهباشی پور تصریح کرد: ۳۲۶ نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در استان قزوین از ابتدای امسال از این سازمان خدمات دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش اورژانس اجتماعی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: اورژانس اجتماعی بار ترافیکی بالایی در حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه آسیب های اجتماعی مربوط به زنان و دختران دارد.

کد خبر 81602

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد