ادامه نظارت بهزیستی پس از فرزندخواندگی 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان از بازدید دوره ای منزل و بررسی وضعیت نگهداری از فرزندان  واگذار شده خبر داد و گفت: بهزیستی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست واگذار شده به خانواده های جایگزین را رها نکرده و نظارت خود بر نحوه نگهداری، تحصیل و... را به صورت دوره ای ادامه می دهد.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان مریم کرمی عنوان کرد: به زوجینی که ۵ سال از تاریخ ازدواج آنان گذشته باشد و از این ازدواج  صاحب فرزند  نشده باشند، مشروط به این که حداقل یکی از آنان بیش از سی سال سن داشته باشد، دختران و زنان بدون شوهر که حداقل ۳۰ سال  سن داشته باشند و خانواده های دارای اولاد که حداقل  یکی از آنان بیش از ۳۰ سال سن داشته باشند فرزندخوانده تعلق می گیرد. اخذ شناسنامه کودک با مشخصات والدین قانونی بعد از طی دوره شش ماهه آزمایشی وصدور حکم سرپرستی دائم انجام ‌خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : متقاضیانی که سرپرستی افراد تحت حمایت بهزیستی را بر عهده می گیرند از مزایای حمایتی حق اولاد و مرخصی دوره مراقبت برای کودکان زیر سه سال (معادل مرخصی دوره زایمان) بهره مند می شوند و کودک و نوجوان تحت سرپرستی نیز از مجموعه مزایای بیمه و بیمه های تکمیلی وفق مقررات قانونی برخوردار خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: متقاضیان فرزندپذیری با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان محل سکونت خود پس از اخذ مشاوره‌های لازم و آگاهی از شرایط و فرایند فرزندپذیری می توانند به سامانه http://adoption.behzisti.net مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

کد خبر 81427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد