گرگان| برگزاری جلسه هم‌اندیشی و تبیین هفته مبارزه با موادمخدر

با حضور معاون پیشگیری و کارشناسان دفتر این معاونت در اداره بهزیستی شهرستان نخستین جلسه تبیین و تشریح برنامه‌های هفته مبارزه با موادمخدر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گلستان؛ جلسه توجیهی تشریح و تبیین برنامه های دفاتر معاونت پیشگیری با حضور کیا، سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی گلستان، کیانی مدیر بهزیستی گرگان، کارشناسان ستادی و شهرستانی برگزار شد.
در این جلسه عین علی کیا برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته در چهار دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد، پیشگیری از معلولیت ها، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و دفتر مشاوره و روانشناختی توضیح داد.
وی با اشاره به برنامه های این معاونت گفت: اولویت اساسی در معاونت امور فرهنگی و پیشگیری این بود که افراد به سمت آسیب های اجتماعی سوق پیدا نکنند و تلاش نمودیم تا با تدوین و تبیین برنامه های متنوع و رایزنی با بهزیستی کشور برای این حوزه اعتبارات خوبی را تخصیص دهیم.
کیا ادامه داد: همچنین در دفتر اعتیاد تلاش کردیم تا با راهکارهای مناسب از جمله اشتغالزایی و حرفه آموزی معتادین بهبود یافته را تشویق کرده تا دوباره به دام اعتیاد نیفتند.وی با اشاره به برنامه های دفتر پیشگیری از معلولیتها گفت: ما غربالگری شنوایی نوزادان را در ابتدای تولد در بیمارستان ها و زایشگاه ها انجام می دهیم و در ادامه برنامه های شنوایی سنجی کودکان ۳ تا ۵ سال نیز با همکاری بهداشت صورت می گیرد.
سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی گلستان گفت: همچنین در حوزه غربالگری بینایی با اجرای طرح آمبلیوپی نیز حدود ۲۸ هزار و ۵۳۵ کودک ۳ تا ۶ سال در گلستان مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند.

کد خبر 81413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد