در رسانه | معاون بهزیستی اردبیل خبر داد.
حمایت از خانواده‌های چندقلوزا در اردبیل

اردبیل- معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: سازمان بهزیستی در قالب طرح جوانی جمعیت از خانواده‌های دوقلو و چندقلوزا حمایت‌های مادی و معنوی را انجام می‌دهد.

خسرو امیدوار در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در قالب طرح «جوانی جمعیت» وظایفی بر عهده بهزیستی گذاشته شده که از جمله آن می‌توان به افزایش شیرخوارگاه‌ها در مناطق مختلف استان اردبیل اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در فضای مناسب توسعه شیرخوارگاه‌ها را در سطح استان شاهد هستیم تا امکان ارائه خدمات به خانواده‌های نیازمند از طریق این مراکز فراهم آید.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: ارائه مشاوره‌های ژنتیکی و غربالگری از دیگر خدماتی است که بهزیستی برای افزایش زاد و ولد ارائه می‌کند و خانواده‌هایی که دارای فرزند معلول هستند، می‌توانند به صورت رایگان از این خدمات مشاوره‌ای و غربالگری ژنتیکی بهره‌مند شوند تا فرزندی سالم به دنیا بیاورند.

امیدوار در مورد حمایت بهزیستی از چندقلوزایی افزود: در این زمینه برای خانواده‌هایی که دوقلو به دنیا بیاورند تا دهک هفتم بهزیستی آنها را تحت پوشش قرار داده و تا ۶ سالگی پرداخت مستمری را برای آنها انجام می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای خانواده‌های سه و چهارقلوزایی و بیشتر بدون دهک‌بندی خدمات متنوعی ارائه می‌شود و تا ۶ سالگی این کودکان تحت حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند.

امیدوار اضافه کرد: پرداخت مستمری برای دوقلوها به میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزندآوری بیشتر ۸۵۰ هزار تومان مبلغ حمایتی پیش‌بینی شده تا شاهد ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری بیشتر باشیم.

وی بیان کرد: پدر خانواده چندقلوزا که فاقد شغل باشند از ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود پایین بهره‌مند می‌شوند و در کنار آن تأمین مسکن برای آنها نیز با پرداخت بخشی از هزینه‌ها به صورت رایگان از طریق بهزیستی هدف‌گذاری شده است.

امیدوار در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در تأمین شیر خشک نیز به این خانواده‌ها کمک و مساعدت انجام می‌شود تا زمینه برای حمایت مادی و معنوی از خانواده‌های چندقلوزا فراهم آید.

وی در مورد طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت تسهیلات در قالب این طرح هدف‌گذاری شده و ما سهم آورده مددجویان را پرداخت می‌کنیم اما باید ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان پرداختی بلاعوض در حمایت از این خانواده‌ها نیز مد نظر قرار گرفته است.

امیدوار به دهه کرامت و روز دختران اشاره کرد و گفت: نگرش‌ها در جامعه به زنان و دختران متفاوت از گذشته است و این تغییر نگرش‌ها شرایطی متفاوت فراهم آورده است.

وی افزود: بر اساس تحقیقات ۳۰ درصد دختران به صورت شفاف تمایلی به بیان آرزوهای خود ندارند در حالی که این رویه در پسران به نسبت مطلوب‌تر و مناسب‌تر است.

امیدوار در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: فضای خوبی را حمایت از دختران در سطح جامعه شاهد هستیم و قطعاً با همراهی خانواده‌ها و جامعه دختران ما می‌توانند شرایط زندگی، تحصیل و تعالی مناسب‌تری را طی کنند.

وی رویکرد بهزیستی را ارائه خدمات پیشگیرانه با هدف سالم‌سازی و ارتقای امنیت روحی، روانی دختران عنوان کرد و ادامه داد: در قالب طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی‌های خوبی در سطح استان در حال انجام است.

امیدوار به فعالیت خط مشاوره رایگان ۱۴۸۰ اشاره کرد و گفت: در کنار این خط مشاوره، سامانه ۱۲۳ را نیز به عنوان اورژانس اجتماعی شاهد هستیم تا دختران در معرض آسیب از خدمات این مجموعه استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در این ۲ مرکز ارائه مشاوره‌های زندگی، ازدواج، تحصیل و سایر مراحل زندگی به همت متخصصان حوزه مشاوره انجام می‌شود و دختران در معرض آسیب به ویژه فراری از خانه با برقراری تماس با ۱۲۳ می‌توانند از خدمات مراکز نگهداری ویژه دختران آسیب دیده استفاده کنند.

امیدوار در ادامه اظهار کرد: ۲ مرکز «ندای مهر» و «خانه سلامت» نیز در ارائه خدمات به دختران پیشقدم هستند و امیدواریم با توجه به شرایط مناسبی که در این مراکز با رویکرد پیشگیرانه در نظر گرفته شده برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های مناسبی را در حمایت از جامعه هدف بهزیستی و سایر گروه‌ها شاهد باشیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: با همکاری ۱۲ دستگاه متولی رسیدگی به کودکان کار و خیابانی مد نظر قرار گرفته و نهادهای مختلف امور تحصیل، درمان و تأمین سرپناه برای این افراد را هدف‌گذاری کردند.

کد خبر 80194

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد