رودان| برگزاری دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان

دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان رودان در سال ۱۴۰۲ با حضور فرماندار شهرستان ، رئیس بهزیستی رودان ،روسای بانک ها و کارشناسان حوزه توانبخشی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان رودان در سال ۱۴۰۲ با حضور فرماندار شهرستان ، رئیس بهزیستی رودان ،روسای بانک ها و کارشناسان حوزه توانبخشی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرماندار شهرستان با اشاره به اینکه می بایست با برنامه ریزی ، محیطی مناسب با شرایط خاص افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان در نظر گرفته شود گفت: از آنجاییکه زندگی این عزیزان با محدودیت های خاصی مواجه است باید تلاش‌ شود تا با مناسب سازی و ایجاد تساوی فرصت ها و رعایت حقوق افراد دارای معلولیت، مشارکت آنان را در کلیه امور جامعه فراهم کرد و اداره هایی که مسئول مناسب سازی محیط های شهری و اداری هستند به صورت پویاتر به این مهم بپردازند.

در ادامه حمیده بازگشا جاودان رئیس اداره بهزیستی شهرستان رودان رشد و توسعه هر جامعه را متناسب با بکارگیری توانایی‌های موجود در آن جامعه دانسته و افزود:یکی از راه‌های تحقق این توسعه، تامین بستری مناسب برای حضور فعال افراد و ایجاد فرصت های مساوی برای اقشار مختلف در جابجایی و دسترسی به ساختمان های عمومی و فضاهای شهری است.

وی ادامه داد:بر همین اساس معلولین و سالمندان حق دارند همانند سایرین از حقوق شهروندی بهره مند شوند و اهمیت این حق انسانی به حدی بوده است که کشورهای جهان به آن در کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت اشاره داشته اند.

جاودان با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولین گفت:تمامی وزارتخانه ها، سازمان و موسسات دولتی و نهاد های انقلابی و عمومی موظفند جهت طراحی، تولید و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی افراد دارای معلولیت همچون سایر شهروندان فراهم گردد.

گفتنی است مناسب سازی پیاده روها و معابر شهری توسط شهرداری، اصلاح مسیر تردد توانخواهان توسط ادارات و بانک ها ‌، معرفی یکی از توانخواهان شاغل در دستگاههای اجرایی به بهزیستی به عنوان رابط، از مصوبات این نشست بود.

در پایان جلسه بررسی ضمن پیگیری مصوبات جلسه قبل ، از مدیریت بانک کشاورزی به لحاظ اصلاح فضای اداری و رعایت استاندارها تجلیل شد.

کد خبر 79992

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد