هم اندیشی ادارات اجتماعی قم برای اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان در سال 1402

نشست حمایت گیری از نهادها و ارگانهای دولتی در جهت اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) در سال 1402 در بهزیستی قم برگزارشد.

علی نجفی کارشناس مسول دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی قم ضمن اعلام این خبر گفت : نشست حمایت گیری از نهادها و ارگانهای دولتی در جهت اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا)در روز شنبه سی ام اردیبهشت ۱۴۰۲ در سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان قم با حضور مدیر کل محترم ، معاون توسعه پیشگیری و نمایندگان ارگانهای دولتی( بهزیستی ، استانداری ، آموزش و پرورش ، هلال احمر، صداوسیما ،کمیته امداد و...)  برگزار گردید و در این نشست حاضرین برهمفکری و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط در جهت هرچه پربارتر برگزار شدن طرح در سطح استان بویژه مناطق کم برخوردار تاکید کردند.

نجفی گریزی هم به اهمیت اجرای این طرح زد و افزود : طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان با هدف ارتقای توانمندی‌های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا می گردد چون  دوران نوجوانی یکی از مراحل مهم رشد اجتماعی انسان است، در این مرحله نوجوان به تعامل بیشتر با همسالان می‌پردازد و درباره موضوعات اجتماعی کنجکاو است، هنوز از تفکر نقادانه بهره کاملی نبرده و ممکن است به سادگی دچار اشتباهات گریز ناپذیری شود.

وی خاطرنشان کرد : هدف طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان، ایجاد فضایی سالم برای تعامل، مشارکت و کارگروهی نوجوانان حول موضوعات اجتماعی سنین نوجوانی است. در این فرآیند، نوجوان یک فرد مشاهده‌گر نیست، او فعال است و برای حل مشکلات مربوط به خود و دوستان به تفکر می‌نشیند، راه حل می‌دهد و آن را به کمک دوستان به اجرا در می‌آورد. این طرح فرصتی فوق‌العاده برای فعالیت اجتماعی نوجوان در محیطی محافظت شده است.

ارتقای توانمندی‌های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان در موسسات غیردولتی میان نوجوانان دختر و پسر در دامنه سنی ۱۸-۱۳ سال از اهداف طرح مانا است.


 

کد خبر 79859

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد