در رسانه | ارائه خدمات به ۹۲۸ معتاد خیابانی در قزوین

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: موبایل ون، راهکاری مناسب در راستای پیشگیری از عوارض و تبعات ناشی از اعتیاد و خدمات کاهش آسیب در قزوین است، در یک سال گذشته ۹۲۸ نفر از خدمات موبایل ون بهره بردند که این تعداد، ۹۵ بیمار تزریقی، ۸۳۳ بیمار غیرتزریقی بودند.

علی دهباشی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موبایل ون یکی از خدمات بهزیستی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است که بیشتر در حوزه اعتیاد فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه موبایل ون به منظور خدمات به معتادینی که علاقه یا انگیزه‌ای برای ترک ندارند تأسیس شده است، افزود: هدف از ارائه خدمات به این افراد کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد به فرد معتاد است که علاوه بر فرد مصرف‌کننده سایر افراد جامعه نیز از نتایج آن منتفع خواهند شد.

این مسئول بیان کرد: در حوزه اعتیاد امدادرسانی سیار رویکردی برای تماس با مصرف‌کنندگان تزریقی مواد و یا زنان مصرف کننده مواد است که به مرکز کاهش آسیب مراجعه نکرده‌اند و باید به روش دیگری با آن‌ها تماس برقرار کرد.

وی ادامه داد: وظیفه موبایل ون ارائه اطلاعات آموزش و وسایل مورد نیاز جهت کاهش رفتارهای پرخطر است.

دهباشی‌پور بیان کرد: یک دستگاه موبایل ون در سطح شهر قزوین در حال فعالیت است، تا بتواند با مراجعه به پاتوق‌های روزانه در زمینه کاهش آسیب به جامعه هدف ارائه خدمت کند.

وی با بیان اینکه، اقلامی چون سرنگ، سوزن فیلتر، پنبه الکل و آب مقطر به منظور پیشگیری از اچ‌آی‌وی ارائه می‌شود، افزود: خدمات حمایتی شامل تغذیه و تسهیلات به معتادان توسط موبایل و ارائه می‌شود و همچنین چنانچه معتادی نیاز به پانسمان و خدمات درمانی سرپایی داشت، این خدمات نیز برای آن‌ها انجام خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در یک سال گذشته ۹۲۸ نفر از خدمات موبایل ون بهره بردند که این تعداد، ۹۵ بیمار تزریقی، ۸۳۳ بیمار غیرتزریقی بودند.

وی در پایان گفت: تعداد خدمت‌گیرنده آقا ۸۲۸ نفر و تعداد خدمت گیرنده خانم، ۵۰ نفر بوده است. همچنین به منظور شناسایی بیماران اچ‌آی‌وی از ۶۲۶ معتاد خیابانی تست گرفته شده است.

کد خبر 78942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد