برگزاری آیین گرامی داشت روز روانشناس و مشاور در استان اردبیل

همایش بزرگ روز روانشناس و مشاور با حضور اساتید کشوری و استانی، مدیران دستگاههای اجرایی و جمع کثیری از روانشاسان و مشاوران استان در محل مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل به مناسبت گرامیداشت روز روانشناس و مشاور با حضور در گردهمایی بزرگ روز روانشناس، به تشریح فعالیت های روانشناسان بهزیستی در مراکز مشاوره سطح استان پرداخت.

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به فعالیت های تعریف شدة بهزیستی برای عموم مردم؛ گفت: افتخار بزرگ سازمان بهزیستی در تمامی فعالیتهایی که در حوزه های مختلف انجام می دهد این است که علاوه بر ارائه خدمات به جامعه عزیز تحت پوشش بهزیستی، وظایف بسیار مهمی در قبال عموم مردم جامعه داریم. به لطف خدا در سطح استان اردبیل ۷۴ مرکز مشاوره غیر دولتی، یک مرکز مشاوره دولتی و ۱۴ مرکز سلامت روان محلی در حال ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به هم استانی های عزیز هستند.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: یکی از خدمات رایگان بهزیستی، خط تلفنی ۱۴۸۰ به عنوان مشاوره تلفنی است که همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ بامداد در خدمت هم استانی های عزیز قرار می‌گیرد. خدمات مشاوره ای شامل مشاوره های تحصیلی، خانوادگی، ازدواج، افسردگی، کودک و نوجوان، فرزند پروری و... می شود که در طول سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۴هزار و۶۰۰ مورد مشاوره تلفنی به هم استانی های گرامی ارائه شده است.

رضایی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۶ هزار و ۶۰۰ مورد مشاوره در مراکز مختلف تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل ارائه شده؛ گفت: به صورت سه ماه یکبار، تمامی مراجعه ها پایش می شوند و نظارت های لازم جهت ثبت و ضبط نوع فعالیت ها صورت گرفته و کمک های لازم برای ارائه به خانواده ها پیگیری می شوند. همچنین اگر مداخله در بحران و کمک به خانواده‌ای مورد نیاز باشد، حوزه اورژانس اجتماعی وارد عمل می شود.

کد خبر 78822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد