شاهرود | پرداخت تسهیلات اشتغال به ۳۱ بهبود یافته از اعتیاد

۵ مرکز اقامتی درمان اعتیاد ویژه آقایان و یک مرکز بانوان تحت نظارت بهزیستی شهرستان در حال خدمت به جامعه هدف می باشند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ مسعود جهانسیر رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود گزارشی از وضعیت مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد شهرستان شاهرود در سال ۱۴۰۱ ارائه کرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با اشاره به فعالیت ۵ مرکز اقامتی درمان اعتیاد ویژه آقایان و یک مرکز بانوان تحت نظارت بهزیستی، از پذیرش مصرف کنندگان مواد مخدر در این مراکز خبر داد و گفت: در سال گذشته در بخش مراکز موقت، اقامتی و تبصره ۲ ماده ۱۶ خدمت گیرندگان خدمات دریافت کرده اند .

جهانسیر در خصوص حمایت از مصرف کنندگانی که مشکل مالی برای پذیرش در مراکز ترک اعتیاد دارند، گفت؛ بهزیستی با ارائه یاری برگ از این افراد حمایت کرده که در سال گذشته برای ۲۲۶ بیمار یاری برگ صادر شد است..

وی به فعالیت دو مرکز سرپائی درمان اعتیاد و یک مرکز کاهش آسیب ناشی از اعتیاد در شهرستان با نظارت بهزیستی اشاره کرده و اظهار داشت: در سال بیش از 500 بیمار از این دو مرکز خدمات دریافت کرده اند .

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به بهبودیافتگان اعتیاد خبر داد و گفت: افرادی که یکسال از پاکی آنان گذشته باشد به شرط نداشتن بیمه بازنشستگی و ارائه جواز کسب و یا پروانه های کشاورزی، دامداری و... و. می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند که در همین راستا در سال گذشته ۳۱ بیمار بهبود یافته اعتیاد با معرفی به بانک های عامل از این تسهیلات استفاده کرده و صاحب شغل شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود افزود: خدمات مددکاری و تسهیلگری اجتماعی از طریق واحد مدیریت مورد درمان و کاهش آسیب واقع در موسسه خیریه ندای سلامت روان خانواده شهرستان به معتادان بهبودیافته بی بضاعت ارائه می گردد.

کد خبر 78517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد