بیش از ۳۴ هزار شهروند قزوینی از بهزیستی مشاوره گرفتند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۳۴ هزار و ۸۱۰ شهروند طی سال گذشته از خدمات مشاوره و روانشناختی واحد صدای مشاور (۱۴۸۰) بهزیستی استان بهره‌مند شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی پور افزود:خدمات ارائه شده از طریق سامانه ۱۴۹۰ صدای مشاور مربوط به ۴۹ مرکز مشاوره حضوری غیردولتی و یک مرکز مشاوره حضوری و غیرحضوری دولتی بوده است.

دهباشی پور با بیان اینکه سامانه تماس ۱۴۸۰ در راستای برطرف کردن نیازهای فوری تماس گیرندگان راه اندازی شده است،اظهار کرد: براساس کارشناسی‌های انجام شده ایجاد این مرکز باعث تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی افراد می‌شود.

به گفته این مسوول، خدمات ارائه شده توسط واحد صدای مشاور بهزیستی در زمینه مشکلات با همسر، مشکلات فردی از جمله تعارض‌های فردی، مهارت‌های ارتباطی، عزت نفس پایین، اضطراب، پرخاشگری و در نهایت تربیت فرزند بوده است.

وی به سایر خدمات مشاوره ای بهزیستی قزوین نیز اشاره کرد و گفت: طی یکسال گذشته تعداد افراد آموزش دیده در طرح آموزش پیش از ازدواج سه هزار و ۹۹۰ نفر بود و همچنین تعداد افراد آموزش دیده در طرح آموزش زندگی خانواده ۲ هزار و ۲۵۵ نفر است.

دهباشی پور همچنین با اشاره به اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان توسط کارشناسان این دستگاه، خاطرنشان کرد: طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ سال با هدف شناسایی و ارجاع زود هنگام برای مداخله تخصصی و افزایش سطح اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان در دستور کار دفتر مشاوره اداره کل بهزیستی قزوین قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره ای بهزیستی منجر به کاهش بسیاری از معضلات و برطرف شدن مشکلات مردم شده است.

کد خبر 77385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد