ایجاد ۷۵۷ شغل برای جامعه هدف بهزیستی قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: بهزیستی قزوین در سال ۱۴۰۱ برای ۱۲۵۱ مددجوی این استان تعهد اشتغال داشته که از این تعداد، ۷۵۷ شغل ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی‌پور  اظهار کرد: اشتغال، بازتوانی، توانمندسازی و خوداتکایی افراد و خانوارهای تحت پوشش بهزیستی قزوین، مهمترین اهداف این اداره کل است.  

وی افزود: بهزیستی قزوین در سال ۱۴۰۱ برای ۱۲۵۱ مددجوی این استان تعهد اشتغال داشته است که از این تعداد ۷۵۷ شغل ایجاد شده و ۳۰۳ اشتغال در سامانه رصد ملی به ثبت رسیده است.  

این مسئول عنوان کرد: همچنین این اداره کل امسال از محل تبصره ۱۶ اقدام به معرفی ۱۴۰۰ مددجو جهت خوداشتغالی به مبلغ ۱۴۹ میلیون تومان کرده است.

وی  ادامه داد: همچنین ۸۴ نفر جهت اخذ تسهیلات خوداشتغالی به صندوق کارآفرینی امید از محل بند ب تبصره ۱۸ معرفی شدند که تاکنون بالغ بر ۹۲ میلیون تومان تسهیلات اخذ کرده‌اند.  

دهباشی‌پور با بیان اینکه کارفرمایان می‌توانند از مشوق‌های به‌کارگیری معلولان استفاده کنند، تصریح کرد: هر کارفرمایی فردی از جامعه هدف بهزیستی را به‌کار گیرد، بهزیستی حق بیمه آن فرد را به مدت ۳۰ سال پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: همچنین بر اساس قانون هر کارفرمایی فرد معلولی را به‌کار بگیرد، به ازای اشتغال هر نفر ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به کارفرما پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قزوین بیان کرد: تلاش اداره کل بهزیستی قزوین بر این است که سهم سه درصدی معلولان از اشتغال در دستگاه‌های اجرایی را محقق کند؛ چراکه اشتغال از مهم‌ترین و اساسی‌ترین عوامل خودکفایی و استقلال فردی این اقشار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارائه خدمات توانبخشی حرفه‌ای و آماده‌سازی شغلی برای دستیابی به فرصت‌های شغلی مناسب با حفظ کرامت انسانی، ایجاد عدالت اجتماعی و تأمین استقلال نسبی از دیگر اقدامات این اداره کل در زمینه اشتغال مددجویان تحت پوشش در استان است.

کد خبر 75231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد