آیین اختتامیه طرح مانا(مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) در استان کردستان

آیین اختتامیه طرح مانا(مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) در استان کردستان با حضورمدیرکل بهزیستی کردستان جمعی از مسوولان و نوجوانان و تجلیل از تسهیلگران و نوجوانان شرکت کننده در این طرح روز پنجشنبه در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان، مدیرکل بهزیستی در این آیین اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های مهم جامعه به شمار می رود و تجربه ثابت کرده است که نقش گروههای جوان و نوجوان در بحت کنترل آسیب‌های اجتماعی بیشتر از سایر گروهها است و طرح مانای بهزیستی نیز در این راستا اجرا می شود.

حسین رسولی افزود: جامعه هدف طرح مانا، نوجوانان دختر و پسر رنج سنی ۱۳ تا ۱۸ سال را در بر می گیرد که از طریق پایگاه های سلامت اجتماعی جذب می شوند و این نوجوانان می توانند با شرکت در این طرح بحث ارتقای، سلامت فردی و اجتماعی نقش فعالانه داشته باشند.

وی اضافه کرد: درهر برنامه و طرحی که گروههای تسهیلگر و مردمی در کنار حاکمیت و دولت باشند آن برنامه اثرگذاری بیشتری خواهد داشت لذا این طرح با توجه به اینکه از ظرفیت محلی استفاه می شود بسیار تاثیر گذار است.

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی استان کردستان گفت: در سال جاری یک هزار نفر از نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال استان زیرپوشش طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) قرار گرفتند.

آیین اختتامیه طرح مانا(مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) در استان کردستان

ناصر کریمیان با بیان اینکه برای اجرای این طرح از ظرفیت ۴۰ نفر تسهیلگر استفاده شده است، افزود: نوجوانان در محلات با شرکت در این طرح مشکلات خود را شناسایی و آنها را اولویت‌بندی کرده و پس از آن نیز راهکارهای رفع آن را می اموزند.

وی یادآور شد: نوجوانان با شرکت در این طرح علاوه بر این نسبت به محیط اطراف خود، خانواده و جامعه احساس مسوولیت پیدا می کنند و این روند تا بزرگسالی ادامه خواهد داشت. معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی استان کردستان، ارتقا توانمندی‌های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌ها در محلات و ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان در موسسات خصوصی مانند پایگاه‌های سلامت اجتماعی را از اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

کریمیان افزود : طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با هدف ارتقا سرمایه های انسانی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از سال ۱۳۹۷ با همکاری گروه‌های همیار در پایگاه های سلامت روان اجتماعی استان کردستان اجرا می شود.

در ادامه این آیین از نوجوانان و تسهیلگران شرکت کننده در این طرح تجلیل شد.

آیین اختتامیه طرح مانا(مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) در استان کردستان

آیین اختتامیه طرح مانا(مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) در استان کردستان

کد خبر 74662

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد