شاخص اصلی نظارتی مراکز مثبت زندگی در اقدام و اثر بخشی در رسیدگی به مشکلات جامعه هدف است

معاون راهبری و توسعه خدمات مرکز تحول اداری بهزیستی کشور گفت: شاخص اصلی نظارتی مراکز مثبت زندگی در اقدام و اثر بخشی در رسیدگی به مسائل و مشکلات جامعه هدف است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان نشست تخصصی مدیران مراکز خدمات مثبت زندگی با حضور سید حسین خادم حسینی معاون راهبری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی کشور برگزار شد . 
در این نشست که مدیر کل، معاونین و روسای ستادی بهزیستی استان نیز حضور داشتند، خادم حسینی ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه، از اجرای  دو مسابقه در مراکز مثبت زندگی در بخش های گزارش مددکاری و معرفی بهترین مرکز مثبت زندگی در سراسر کشور خبر داده و گفتند: پس از اجرا و ارزیابی منتخبین در هفته بهزیستی در سال آینده مورد تقدیر قرار می گیرند.
 وی در ادامه هدف از برگزاری این نشست را بررسی مسائل و مشکلات مراکز مثبت زندگی و دریافت مطالب و ایده های نو و راه گشاه بیان کرد و گفت: شاخص اصلی نظارتی مراکز مثبت زندگی در اقدام و اثر بخشی در رسیدگی به مسائل و مشکلات جامعه هدف است، مراکز باید از مشکلات حوزه مددجویی آگاه باشند .
خادم حسینی در پایان ضمن تقدیر مجدد از ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف توسط مراکز مثبت زندگی ابراز داشتند: از وظایف حائز اهمیت در مراکز مثبت تشکیل پرونده، پیگیری‌های تشکیل پرونده و درخواست ها، توانمندسازی مددجویان و خروج از چرخه حمایت به صورت علمی و پایدار، رصدگری آسیب های اجتماعی در محلات، پیگیری امور مددجویانی که احتمالا به نحوی دچار آسیب اجتماعی شدند، بحث پیشگیری از معلولیت، آموزش‌های لازم برای مراقبت و پیشگیری از معلولیت و حمایت لازم از خانواده عنوان کرد. 
دکترمحمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان ضمن خیرمقدم به میهمانان کشوری و تشکر از صاحبان امتیازان مراکز مثبت زندگی به جهت پیگیری های مکرر برای رسیدگی به مشکلات مراکز و تحقق اهداف سازمان بهزیستی،گفت: گسترش فعالیتهای سازمان از طریق مراکز مثبت زندگی و ارائه خدمات تخصصی محقق می شود .
وی گفت: مراکز مثبت زندگی در حقیقت از جمله مراکزی هستند که در راستای دولت مردمی و کاملاً شفاف خدمات متعدد و قابل قبولی به جامعه هدف سازمان ارائه می نماید و با این کار می توانند یاریگران خوبی برای سازمان محسوب شوند .
منطقی دو هدف از تاسیس مراکز مثبت زندگی را الکترونیکی و محله محوری بودن بیان و تصریح کردند: بخش زیادی از مشکلات و تردد افراد دارای معلولیت با کاهش مراجعه حضوری رفع خواهد شد و بدون شک تسریع در ارائه خدمات به مددجویان می تواند در افزایش انگیزه مددجویان برای تعامل با بهزیستی و دریافت خدمات مؤثر باشد.
 در ادامه نشست: مسئولان  مراکز مثبت زندگی مطالبی را در خصوص نقاط قوت، ضعف، مسائل و مشکلات مراکز برای ارائه خدمات مطلوب عنوان کردند و ضمن ارائه پیشنهاد هایی، خواستار حل این مشکلات شدند.

کد خبر 74634

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد