سخنرانی دهباشی پور مدیرکل بهزیستی، پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان البرز

علی دهباشی پور مدیرکل بهزیستی استان قزوین پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان البرز ایراد سخنرانی کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ، دهباشی پور مدیرکل بهزیستی استان قزوین در خطبه های نماز جمعه شهرستان البرز، ضمن اشاره به روایتی از امامان معصوم در خصوص اهمیت و ضرورت حل مشکلات مردم گفت: خداوند روزی دادن به بندگانش را که کاری خدایی است، به برخی از بندگان ( مسئولین) واگذار نموده است.
دهباشی پور عنوان کرد: تنها راه پیشرفت و غلبه بر مشکلات و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، حضور مردم در صحنه است. حضور و کمک مردم در کاهش اعتیاد، کاهش آسیبهای اجتماعی، اشتغال و...نقش بسیار مهمی ایفا میکند.
وی افزود: یکی از مهمترین وظایف بهزیستی استان ؛ آگاهسازی، آموزش و مداخله در بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی افراد تحت پوشش می باشد و تلاش بر این است تا بتوانیم خدمات مطلوبی را ارائه نماییم.

دهباشی پور مدیرکل بهزیستی استان قزوین در حاشیه برگزاری نمازجمعه شهرستان البرز عنوان کرد: در سال جاری ایجاد اشتغال پایدار برای ۷۵۷ نفر با هدف استقلال مددجویان تحت پوشش برای امرار معاش در اولویت  کاری بهزیستی استان قزوین می باشد.

وی اضافه کرد: افرادی که امروز به واسطه بهزیستی توانمند و مشغول به کار می‌شوند، دارای معلولیت گفتاری، شنوایی ، بینایی و حرکتی هستند که بدون نیاز به حمایت سازمان یا ارگان خاصی امرار معاش خواهند کرد. 

دهپاشی پور به حمایت از زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: حمایت و پشتیبانی از زنان سرپرست خانوار که به دلیل فوت و یا از کارافتادگی همسر در حدود سه هزار و ۵۰۰ خانواده را شامل می‌شود از اعم فعالیت‌های بهزیستی است. 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: آنچه امروز اهداف سازمان بهزیستی را محقق می‌سازد، حمایت و مشارکت شهروندان است که بدون آن هیچ مشکلی برطرف نخواهد شد، تا جایی که مدیران جهادی و خیران و نیکوکاران اگر دست به دست هم دهند مشکلی حل نشده باقی نمی‌ماند.
دهباشی پور با بیان اینکه شعار بهزیستی با عنوان پیشگیری بهتر از درمان است باید در جامعه جاری شود گفت: طرح‌های پیشگیری و مداخله های لازم در حوزه مشاوره فردی و خانواده از گسترش انواع آسیب‌ها جلوگیری می‌کند، به عنوان مثال اگر اعتیاد در محیط خانواده مهار نشود به بیرون از منزل کشانده شده و زمینه بزهکاری و آسیب‌ها را افزایش می‌دهد. 

وی خاطرنشان کرد: خدمات غربالگری در حوزه بینایی و شنوایی از بدو تولد با بروزترین امکانات به مردم ارایه می‌شود تا در آینده برای انسان‌ها ایجاد معلولیت نکند.

کد خبر 74367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد