حضور بانوان توانمند دارای معلولیت خراسان رضوی در نمایشگاه " بانوان، کنشگرانِ امیدآفرین"

همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر نمایشگاه دستاوردهای بانوان در انقلاب اسلامی با عنوان "بانوان، کنشگرانِ امیدآفرین" توسط استانداری با مشارکت کلیه ادارات در میدان شهداء مشهد برگزار شد. در این نمایشگاه، زنانِ توانمند دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی نیز حضور داشته و دستاوردها و تولیدات خود را به نمایش گذاشتند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی طی بازدید از این نمایشگاه و آثار توانخواهان گفت: جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی دارای استعدادهای بیشماری می‌باشند که ما باید به آنها اهمیت داده و آنها را به مرحله ظهور برسانیم.

دکتر مسعود فیروزی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از توانمندسازی جامعه هدف تحت پوشش گفت: ارائه دستاوردها و توانمندی‌های معلولین و زنان سرپرست خانوار و بازدید و خرید این محصولات انگیزه‌ی بالایی برای این افراد مهیا می‌کند تا تلاش خود را چند برابر کنند. یکی از اهداف سازمان بهزیستی توانمندسازی جامعه هدف می‌باشد و استقبال شهروندان از محصولات آنها نقشی تعیین کننده در ایجاد اشتغال ثابت و پایدار خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: پشتیبانی از اشتغال و استقلال توانخواهان و مددجویان از طریق ارائه تسهیلات خوداشتغالی، بازارچه‌های سنتی و... از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط بهزیستی در راستای خدمات رسانی به توانخواهان و حمایت از آنها می‌باشد. سازمان بهزیستی از مشاغل خٌرد افراد تحت پوشش با ارائه تسهیلات اولیه و توسعه‌ای و همچنین بیمه خویش فرمایی و... حمایت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: زنان دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی در این نمایشگاه محصولاتی ازجمله خوراکی، صنایع دستی سنتی، گلیم و تابلو فرش، زیورآلات، لباس محلی، چرمدوزی، گلسازی و... برای فروش گذاشته‌اند. آثار و محصولات این نمایشگاه حتی از سایر محصولاتی که در بازار عرضه می‌شود نیز با کیفیت‌تر است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در ۸ حوزه موضوعی برگزار گردیده است، گفت: موضوعاتی مانند خانواده و جمعیت، اشتغال و کار آفرینی، تعلیم و تربیت، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر، رسانه و فضای مجازی، بهداشت و سلامت، علم و فناوری و... از جمله محورهای این نمایشگاه است که زنان توانمندی‌های خود را در آن به نمایش گذاشته‌اند.

کد خبر 73715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد