در رسانه | بخشی از درآمد صنایع قزوین باید برای درمان معلولیت هزینه شود

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: قزوین از نظر درآمد استانی برخوردار است اما از ظرفیت‌های قزوین آلودگی آن به ما می‌رسد و درآمدش به سایر استان‌ها و باتوجه به اینکه این آلودگی‌ها می‌تواند منجر به آسیب و معلولیت شود، این نرسیدن اعتبار به استان جفا است و باید بخشی از درآمدها برای درمان معلولیت‌ها تخصیص پیدا کند.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، علی دهباشی پور در نشست مطبوعاتی کمیته همیاری چهل و چهارمین فجر انقلاب که  در سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی استان برگزار شد، گفت: در دولت سیزدهم اعتبارات عمرانی بهزیستی ۸۵ درصد افزایش داشته و از ۳ میلیارد و ۵۸۰ به ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: درآمد اختصاصی ۷۵ درصد، درآمد اختصاصی در حوزه عمرانی ۷۰ درصد و اعتبارات ابلاغی هم ۱۲۰ درصد افزایش داشته و به ۷۲ میلیارد تومان رسیده که توانست بخش زیادی از نیازهای ما را رفع کند.

وی بیان کرد: در حوزه اعتبارات هزینه‌ای ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشتیم و همواره گله مقامات ارشد بهزیستی کشور این بود که در سطح ملی افزایش داریم اما این افزایش‌ها در حوزه استانی و جاری زیاد نیست و باید رشد بیشتری داشته باشد.

دهباشی‌پور گفت: در حوزه توانبخشی و معلولیت متاسفانه در طول یک سال گذشته حدود یک‌هزار و ۵۰۰ مورد اضافه شده و همین موضوع باعث شد طرح‌های غربالگری در حوزه ژنتیک و آلزایمر انجام شود.

این مسئول افزود: رشد بیش از ۴۰ درصدی جذب مشارکت‌های مردمی باعث شده بیش از ۳۱ میلیارد تومان آورده نقدی، غیرنقدی و خدماتی داشته باشیم و این همکاری مردم شایسته تقدیر و ساماندهی بیشتر است و باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه ریزی داشته باشیم.

دهباشی‌پور اظهار کرد: در ساخت و مناسب سازی مسکن مددجویان هم اقداماتی انجام شده است و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان از شهرک انرژی استفاده خواهند کرد که با همکای تعاون توسعه عمران شهرستان قزوین درحال پیگیری است.

وی ادامه داد: با افزایشی که صورت گرفت، فرد پشت نوبت مستمری نداریم و مبلغ برای هر فرد ۵۰۰ هزار تومان است و رشد قابل قبولی داشتیم و امیدواریم در بودجه ۱۴۰۲ این میزان افزایش یابد، در حوزه حق پرستاری بودجه با تاخیر ابلاغ شد و پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از شهریور ماه عملی شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: قزوین استان برخورداری است و باید بخشی از درآمدها در استان هزینه شود، وقتی شغل و جاده طوری ساماندهی نشده که مانع آسیب شود باید بخشی از درآمد آن‌ها برای معلولیت‌ها و همچنین بهسازی هزینه شود.

وی گفت: در حوزه مسکن مددجویی در مسکن ملی مشکل جدی داشتیم که پرداخت ۴۰ میلیون تومان در چند نوبت برای مددجویان محال است که این موضوع انعکاس پیدا کرد و در نتیجه با دستور رئیس جمهور دریافت این مبالغ فعلا باید متوقف شود و حق حذف افراد وجود ندارد.

کد خبر 73433

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد