در رسانه | افزایش ۴۰ درصدی مشارکت‌های مردم قزوین در حوزه بهزیستی

ایسنا/قزوین مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در حوزه مشارکت‌های مردمی رشد بیش از ۴۰ درصدی داشتیم و این مشارکت سبب شده بیش از ۳۱ میلیارد تومان آورده نقدی، غیرنقدی و خدماتی جذب شود

علی دهباشی‌پور در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که توسط کمیته همیاری چهل‌وچهارمین فجر انقلاب امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ برگزار شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم اعتبارات عمرانی، بهسازی فیزیکی ۸۵ درصد رشد داشته و در بهزیستی اعتبارات از مبلغ حدود ۳ میلیاردو ۵۸۰ میلیون به بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ افزایش پیدا کرده است. 

وی افزود: همچنین اعتبارات درمان اختصاصی در حوزه‌های جاری ۷۵ درصد رشد داشته و از مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: اعتبارات ابلاغی نیز ۱۲۰ درصد افزایش داشته و به ۷۲ میلیارد تومان رسیده و افزایش این مبلغ توانسته است بخش زیادی از نیازهای جامعه هدف را مرتفع کند. 

وی ادامه داد: در حوزه اعتبارات هزینه‌ای ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشتیم و همواره اعتراض مقامات ارشد بهزیستی کشور این است که افزایش‌ اعتبارات در حوزه استانی و جاری زیاد نیست و باید رشد بیشتری داشته باشد. قزوین از لحاظ درآمد، استانی برخوردار است و ظرفیت‌های کشاورزی خوبی دارد اما متأسفانه از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود. 

این مسئول تصریح کرد: در حوزه مشارکت‌های مردمی رشد بیش از ۴۰ درصدی داشتیم و این مشارکت سبب شده بیش از ۳۱ میلیارد تومان آورده نقدی، غیرنقدی و خدماتی جذب شود. 

دهباشی‌پور در پایان گفت: به آمار ۳۱ هزار معلول طی یک سال گذشته ۱۵۰۰ معلول دیگر افزوده شده است و به همین سبب در راستای پیشگیری، ۲ طرح غربالگری برای پیشگیری از معلولیت در سطح استان صورت گرفت که برای ۱۴ هزار نفر غربالگری انجام شد و در نهایت ۲ هزار برای اقدامات ژنتیکی معرفی شدند. 

کد خبر 73422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد