کارگاه زیلوبافی گروه همیار زنان سرپرست خانوار خورشید در میبد افتتاح شد

همزمان با گرامیداشت دهۀ فجر کارگاه زیلوبافی گروه همیار زنان سرپرست خانوار خورشید تحت نظارت بهزیستی در شهرستان میبد افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در مراسم افتتاح این کارگاه گفت: هدف بهزیستی از راه اندازی گروه های همیار زنان، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است.
رضا ابهّت تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان را 2هزار و 500 نفر ذکر کرد و گفت: مهم ترین برنامه بهزیستی که مایۀ افتخار است توانمندسازی جامعۀ هدف اعم از افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش است.
مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان این که 29 هزار و 450 نفر معلول با 37 هزار نوع معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند، اظهار داشت: سیاست بهزیستی توانمندسازی جامعۀ هدف و خروج آن ها از چرخه حمایت است.
وی شناسایی نقاط قوّت و ضعف جامعۀ هدف را یادآور شد و گفت: بهزیستی در ابتدای امر تلاش دارد با شناسایی توانایی های فکری، مهارتی افراد و تقویت نقاط ضعف آن ها با حرفه آموزی، آموزش مهارت های زندگی و سایر مؤلفه های مورد نیاز برای اشتغال و توانمندسازی آن ها را وارد دایرۀ اشتغال نماید.
ابهّت تسهیلات حمایتی بهزیستی در حمایت از اشتغال جامعۀ هدف را یادآور شد و گفت: بهزیستی به ازای هر نفر 150 میلیون تومان تسهیلات اشتغال اعطاء می کند.
وی حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی را از دیگر تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی دانست و گفت: در قالب ارتقاء کارایی نیز بهزیستی 30 درصد از حداقل دستمزد را نیز پرداخت می کند.
این مقام مسئول؛ توانمندسازی جامعۀ هدف را جزء اهداف میان مدت بهزیستی ذکر کرد و گفت: تلاش ما این است فردی که وارد چرخۀ بهزیستی می شود رسوب نکند و با بهره گیری از توانمندی هایی که دارد خودکفا شود.
وی راه اندازی گروه های همیار زنان را منجر به کاهش وابستگی به سیستم حمایت دولتی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: فراهم نمودن زمینه های مشارکت خدمت گیرندگان در حل مسائل اجتماعی- اقتصادی مربوط به خود و ایجاد زمینۀ مناسب جهت توانمندسازی مادی و معنوی از دیگر اهداف گروه های همیار زنان است.
ابهّت با اشاره به بالا بردن سطح اعتماد به نفس و تقویت روحیۀ همکاری جمعی و مشارکتی بین اعضاء در این گروه ها اظهار داشت:  افزایش احساس کفایت در اعضاء گروه ها و فراهم نمودن بستر مناسب جهت تأمین آسایش روحی و روانی، افزایش سطح درآمد اعضا و ارتقاء سطح کیفیت زندگی خانواده های آنان، فراهم نمودن زمینه های مساعد جهت ارتقاء دانش و آگاهی خانواده برای شناخت بهتر مشکلات خود و مشارکت در حل آن ها از دیگر محاسن گروه های همیار است.
گفتنی است؛ گروه همیار زنان سرپرست خانوار خورشید سومین گروه همیار زنان تحت نظارت بهزیستی میبد است و این کارگاه توانسته زمینۀ اشتغال 8 نفر را فراهم آورد.

کد خبر 73275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد