برگزاری چهارمین کارگروه کاهش آسیب های اجتماعی

چهارمین کارگروه کاهش آسیب های اجتماعی استان در خصوص آسیب های محیط های دانشجویی در سالن شهید فیاض بخش استان تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان چهارمین جلسه آسیب های اجتماعی در محیط های دانشجویی با حضور مدیرکل، معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان و رابطین دستگاه های اجرایی در سالن فیاض بخش اداره کل برگزارشد.

دکتر محمودمنطقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان در این جلسه ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی، خیر مقدم و تشکر از پیگیری معاونت پیشگیری و نمایندگان دستگاه های اجرایی در خصوص بررسی و پیگیری  رفع آسیب های اجتماعی در خصوص آسیب های محیط های دانشجویی  مواردی را در راستای اهداف برگزاری جلسه و اهمیت اجرای آموزش در جهت پیشبرد اهداف در محیط های دانشجویی بیان داشتند.


 مدیرکل بهزیستی آسیب های اجتماعی در محیط های دانشجویی را نظیر رفتارهای ناهنجار، فراغت غیر مفید، سردرگمی هویتی، استعمال مواد مخدر، جرایم جنسی، بی تفاوتی یا پرخاشگری سیاسی و... در بین بخشی از دانشجویان اذعان و افزودند :نیاز است در این راستا آموزش آسیب های اجتماعی در دانشگاه بیش از پیش برگزار و در این راستا می توان از ظرفیت دفاتر مشاوره میتقر در دانشگاه ها استفاده کرد.

منطقی با بیان اینکه حوزه کاری مشاوره در نظام دانشگاهی یک حوزه بسیار با اهمیت به‌ ویژه در شرایط فعلی است اضافه کرد: مراکز مشاوره نظام دانشگاهی و حتی نظام آموزش و پرورش استان و سایر ادارات، دستگاه‌ها و نهادها بایستی با همدیگر تبادل‌نظر مداوم داشته باشند تا با هم‌اندیشی و همفکری یکدیگر بتوانند راهکارهای علمی برای خدمات‌ دهی بیشتر به دانشجویان در حوزه‌های کاری موضوعات و مسائل روانی و اجتماعی را تهیه، به‌روزرسانی و اجرا کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های استان باید بتوانند برای رفع مشکلات و چالش‌ها، تولید ایده و راهکار علمی داشته باشند افزودند : هم‌اندیشی بین مراکز مشاوره را باید تقویت کرد تا مسائل را با رویکردهای علمی کاربردی مطرح و راهکار شناسی کرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه رفع مشکلات روانی و اجتماعی، نیازمند یک همگرایی جمعی در بین دانشگاه‌ها، نظام آموزش و پرورش و سایر ادارات و دستگاه‌ها و نهادهاست، اضافه کرد: تمامی دستگاه ها و نهادها باید به وظایف خود در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محیط های دانشجویی عمل کنند.

منطقی در پایان گفت : بسیاری از جرائمی که در جامعه واقع می شود، مستلزم اقدامات پیشگیرانه است و تحقق این امر نیازمند ریشه یابی علمی است و به همین دلیل باید از ظرفیت دانشگاه ها به منظور بررسی زمینه وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی به خوبی بهره برد.

در ادامه جلسه برخی از دستگاه های حاضر در جلسه  گزارشی از عملکرد خود در حوزه آسیب های اجتماعی ارائه داشته و پیرامون دستورکار جلسه بحث و تبادل نظر انجام و مصوباتی به تصویب اعضاء رسید.

کد خبر 71427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد