طرح مداخلات خانواده محور در کاهش وکنترل خشونت علیه زنان ودختران

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: سازمان بهزیستی در جدیدترین طرح حمایتی خود از زنان ودختران تحت خشونت های خانگی بصورت مداخلات خانواده محور حمایت می کند.

خسرو امیدوار معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اظهار نمود: طرح مداخلات خانواده محور در کاهش و کنترل خشونت های خانگی حمایت از خانواده‌های دارای اختلافات حاد خانوادگی در راستای سیاست‌های کاهش و کنترل خشونت های خانگی علیه زنان ودختران بوده و سازمان بهزیستی کاهش وکنترل مشکلات رفتاری در بین اعضاء خانواده، ایجاد وافزایش مهارت های زندگی، ایجاد و افزایش مهارت های گفتگو و حل مسئله در خانواده  و برقراری روابط موثر بین زوجین  و اصلاح رفتار مرتکبین خشونت  را در دستور کار خود قرار داده است.

امیدوار افزود: استان اردبیل جزو ۷ استان معدود کشور می باشد که این طرح  بصورت پایلوت در آن با هدف کاهش و کنترل خشونت علیه زنان ودختران بصورت خانواده محور در استان اردبیل  زیر پوشش بهزیستی به مرحله اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد:  رویکرد اصلی این طرح بررسی و مداخله در تمامی ابعاد و تمامی افرادی است که در ایجاد خشونت نقش دارند و با همین نگرش، مداخلات، اصلاح رفتار و تغییر نگرش در ارتباط با همه اعضای خانواده مورد توجه قرار می گیرد.

او ادامه داد: اجرای این طرح در استان توسط یک گروه ناظر تحت ارزیابی هست و چنانچه نتایج مورد نظر حاصل شود به شهرهای دیگر استان تسری پیدا خواهد کرد.

گفتنی است: در اجرای این طرح در کنار بهزیستی، تعامل و همکاری مطلوب مقامات انتظامی و قضایی استان و استانداری قرار دارند که جای تقدیر و تشکر هست.

کد خبر 70111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد