۸ هزار مددجوی پشت نوبت در آذربایجان غربی وارد چرخه حمایتی بهزیستی شدند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت : با پیگیری و مساعدت استاندار آذربایجان غربی ۸هزارو ۱۹۵ نفر از مددجویان پشت نوبت وارد چرخه حمایتی شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان غربی:

پروین محمدپوری روز یکشنبه در جلسه هماهنگی اجرای سیاستهای حمایت محور بهزیستی با حضور استاندار آذربایجان غربی در محل اداره کل بهزیستی استان برگزار شد، ضمن تشریح اقدامات این نهاد در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف گفت: ۲۴۴ هزار و ۵۸۴ نفر به همراه اعضای خانواده تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی تعداد خانوارهای مستمری بگیر را ۵۰ هزار و ۷۳۵ خانوار دانست و افزود: ۱۵۹ هزار و ۵۰ نفر از خدمات پیشگیری از تنبلی چشم بهره مند شده اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی تعداد دانشجویان تحت پوشش را 670 نفر و سالمندان را ۲۴ هزار و ۵۱۹ نفر برشمرد و گفت: ۵۳۶ مرکز در سطح استان نسبت به خدمات دهی به جامعه هدف فعالیت دارند.

وی افراد دارای معلولیت تحت پوشش را ۵۹ هزار و ۹۱۴ نفر عنوان کرد و افزود: ۴۲ هزار و ۴۴ نفر از این افراد مستمری بگیر هستند. ۴۴ مرکز نگهداری از معلولین نیز در استان فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی افزود: ۱۱۱ مرکز مشاوره روانشناختی و ۹۷ مرکز مثبت زندگی در سطح استان فعالیت می کنند.

محمدپوری با بیان اینکه در یکسال اخیر بر اساس اهداف تعیین شده، ۴ هزار و ۲۵۴ خانوار توانمند شده و از چرخه دریافت مستمری خارج شده اند گفت: در یکسال اخیر ۴۵ هزار و ۴۳۰ خانوار نیز دریافت کننده خدمات موردی بهزیستی بودند.

وی از رشد ۲۰ درصدی تعداد مستمری بگیران در یکسال گذشته خبر داد و گفت: در این بازه زمانی شاهد رشد ۱۱۰ درصدی مسکن واگذار شده به مددجویان با  ۵۷۵ باب، رشد ۱۰۰ درصدی اشتغال زایی برای ۲ هزار و ۲۳۳ نفر از مددجویان، رشد ۳۶ درصدی برنامه غربالگری شنوایی و بینایی کودکان زیر ۶ سال، رشد ۷۰ درصدی ارائه خدمات مشاوره ژنتیک و رشد ۱۷۰ درصدی ملاقات مردمی و میز خدمت با ۹۲۰ مورد بودیم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی تصریح کرد: رشد شاخص برگزاری میز خدمت و ملاقات مردمی و نهایتاً پرداختهای مددجویی ماحصل دستور استاندار آذربایجان غربی مبنی بر اعلام مشخصات خانواده های دارای دو معلول، زنان سرپرست خانوار با مشکلات خاص و حضور مدیران بهزیستی در محلات کم برخوردار، سفرهای شهرستانی و دیدار چهره به چهره در سفرهای شهرستانی حاصل شده است که ضمن دیدار چهره به چهره با مددجویان و بررسی مشکلات آنان بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال جهت توزیع در بین افراد جامعه هدف پرداخت شده است.

محمدپوری ادامه داد: این مبلغ با دستور استاندار و خارج از اعتبارات مصوب بهزیستی تامین و توزیع گردیده است.

وی با قدردانی از حمایتهای مقام عالی استان، اختصاص زمین برای ساخت مرکز اورژانس، اخذ مجوز اورژانس اجتماعی و برپایی میز خدمت در مناطق مورد هدف برای حل مشکلات مردم، تشکیل ۵ صندوق خرد مالی و توزیع بسته های معیشتی را از جمله اقدامات بهزیستی در طرح شنبه های محرومیت زدایی دانست.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی افزود: با توجه به حضور رئیس بنیاد مستضعفان در استان در سه ماهه دوم سالجاری و پیگیری های استاندار محترم ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به بهزیستی تخصیص یافت.

محمدپوری در ۸ ماهه امسال ۱۰ میلیارد ریال به حساب خانوارهای دارای دو معلول و بالاتر و خانوارهای چندقلویی پرداخت شد.

وی تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی استاندار آذربایجان غربی جهت خرید جهیزیه مددجویان به تعداد ۴۲ نفر و تخصیص ۱۰ میلیارد ریال جهت پرداخت کمک های موردی به مددجویان مراجعه کننده در میزهای خدمت و ارتباطات مردمی و جذب ۵ میلیارد ریال اعتبار استانی در جهت پرداخت موردی به مددجویان و توزیع ۷ هزار بسته لبنی و ۱۵۰۰ بسته معیشتی را از جمله اقدامات شاخص از ابتدای امسال برشمرد.

مدیرکل بهزیستی همچنین از تخصیص ۱۵۵ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رئیس جمهور برای ساخت مسکن مددجویی خبر داد و گفت:  ۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل مشارکتهای مردمی و استانی به زلزله زدگان شهرستان خوی تخصیص یافت.

محمدپوری خاطرنشان کرد: با پیگیری و مساعدت استاندار محترم بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی جهت رفع مشکلات معیشتی و درمانی مراکز تحت نظارت و جامعه هدف  بهزیستی استان تخصیص یافته که در نوع خود کم نظیر است.

۸ هزار مددجوی پشت نوبت در آذربایجان غربی وارد چرخه حمایتی بهزیستی شدند

۸ هزار مددجوی پشت نوبت در آذربایجان غربی وارد چرخه حمایتی بهزیستی شدند

۸ هزار مددجوی پشت نوبت در آذربایجان غربی وارد چرخه حمایتی بهزیستی شدند

کد خبر 70088

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد