در رسانه | ضرورت تأمین زمین احداث مسکن معلولان در همه شهرستان‌های اردبیل

استاندار اردبیل ضمن تأکید بر تأمین زمین در تمام شهرستان‌های استان برای احداث مسکن معلولان، بررسی و احصای شرایط و بسترهای اشتغال معلولان را ضروری دانست.

سیدحامد عاملی مسؤولان ادارات بهزیستی و راه‌وشهرسازی باید در تمام شهرستان‌های استان اردبیل، زمینی را برای احداث مسکن معلولان انتخاب و به سرعت نسبت به معرفی معلولان دارای شرایط دریافت مسکن اقدام کنند.

استاندار اردبیل در نشست صمیمی و تخصصی با نمایندگان تشکل‌های معلولان که به‌مناسبت هفته معمولان برگزار شد، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، زمین در همه شهرستان‌ها به جز اردبیل تأمین شده و مشکل تأمین زمین مناسب در شهرستان اردبیل نیز طی یک ماه آینده رفع خواهد شد.

عاملی ادامه داد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، دولت برای هر واحد در شهرستان اردبیل ۳۵۰میلیون تومان و در سایر شهرستان‌های استان هم ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته است.

لزوم احصای بسترهای اشتغال معلولان در استان اردبیل

او بیان کرد: گنجاندن جامعه معلولان در برنامه مدون اشتغال‌زایی در استان اردبیل مورد تأکید بوده و لازم است اداره‌کل بهزیستی با همکاری معاونت اقتصادی و اداره‌کل امور اجتماعی استانداری، شرایط و بسترهای اشتغال معلولان را بررسی و احصا کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: افزایش تولید کالا و خدمات برای ایجاد اشتغال ضروری است و با توجه به محدودیت اشتغال در ادارات، باید بسترهای اشتغال معلولان در حوزه صنایع خلاق، آی‌تی و صنایع دیگر شناسایی شود.

گفتنی است؛ تمرکز بر درمان و پیشگیری از معلولیت در خردسالی و جلب همکاری خیران، تعیین مشاور امور معلولان در دستگاه‌های اداری، قدردانی از فعالان حوزه مناسب‌سازی اماکن با وضعیت معلولان و تأمین فضای ساختمانی برای کانون معلولان، از دیگر تأکیدات استاندار اردبیل در این نشست بود.

کد خبر 70034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد