در رسانه | در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مطرح شد.
همکاری در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی مهمترین محور تفاهم نامه بین کانون های مساجد و بهزیستی استان

مدیران ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و بهزیستی استان اردبیل با امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را مهمترین محور این تفاهم نامه عنوان کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مدیران ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و بهزیستی استان اردبیل با امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را مهمترین محور این تفاهم نامه عنوان کردند.   

در رسانه | در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مطرح شد.
همکاری در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی مهمترین محور تفاهم نامه بین کانون های مساجد و بهزیستی استانمصطفی آمون با اشاره به اینکه همکاری کانون های مساجد و بهزیستی در حوزه آسیب های اجتماعی ضروری است، گفت: هم اکنون حدود ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری از شمالی ترین تا جنوبی ترین منطقه استان در حال فعالیت های فرهنگی هنری مسجد محور هستند و برخی از این کانون ها در مناطق صفر مرزی همجوار با کشور جمهوری آذربایجان در حال فعالیت است.

در رسانه | در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مطرح شد.
همکاری در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی مهمترین محور تفاهم نامه بین کانون های مساجد و بهزیستی استانمدیر ستاد هماهنگی  کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: شاخص ترین برنامه کانون های مساجد در شهرستان پارس آباد با عنوان «سفیران اجتماعی» با همکاری ۵ کانون فرهنگی هنری در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: تاکنون از ابتدای شروع فعالیت این طرح تاکنون بیش از ۱۴ حلقه از بانوان دارای آسیب های اجتماعی تشکیل شده و همه آنها تحت پوشش این کانون ها به لحاظ محتوایی پشتیبانی می شوند.

آمون خاطر نشان کرد: همه این افراد درگیر مسائل اجتماعی هستند و با برگزاری برنامه های مباحث خانوادگی، تربیتی و سایر فعالیت های فرهنگی کارها پیش می رود.

مدیر ستاد هماهنگی  کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با تاکید بر اینکه با توجه کمبود منابع نیازمند همدلی و همکاری بیشتر بهزیستی در این خصوص هستیم، افزود: در حوزه همکاری پیوند مدرسه و مسجد با حضور دانش آموزان نیز نیازمند همکاری بیشتر بهزیستی و کارشناسان تربیتی آنها سازمان در برنامه های فرهنگی مسجد محور هستیم.

در ادامه این جلسه، حامد رضایی با بیان این مطلب که گستره فعالیت های بهزیستی در بخش های مختلف است، اظهار داشت: کارهای محله محور این نهاد با همکاری مراکز مثبت زندگی صورت می گیرد و آماده استفاده از این ظرفیت کانون ها به ویژه در مناطق روستایی هستیم.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل عنوان کرد: بهزیستی در مباحث همچون آموزش، پیشگیری و اجتماعی ظرفیت های بالقوه ای دارد و آمادگی همکاری با کانون های مساجد داریم.

این مقام مسئول یادآور شد: طرح های در قالب محله محور به ویژه در مناطق حاشیه ای به صورت هیئت های اجتماعی با حضور کارشناسان بهزیستی در حال اجرا است که پس از شناسایی به هئیت های محله معرفی می شوند تا به آسیب های اجتماعی آنها رسیدگی شود.

رضایی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های کانون های مساجد روستایی بسیار مهم است و باید به صورت عملیاتی کارهای آموزشی و تربیتی با این کانون ها را آغاز کنیم.

کد خبر 70031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد