۲.۷ درصد جمعیت گلستان معلولند/ افزایش مستمری مددجویان بهزیستی

ایسنا/گلستان مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه ۵۴ هزار و ۱۴۲ معلول جسمی و حرکتی، بینایی، شنوایی، ذهنی، صوت و گفتار و روان در گلستان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، گفت: ۲.۷ درصد از جمعیت گلستان معلول هستند.

عارف کیانی امروز چهارشنبه ۹ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته معلولان، اظهار کرد: نهم تا ۱۲ آذر ماه به‌عنوان هفته معلولان نامگذاری شده که به مناسبت این هفته ۱۲ برنامه شهرستانی و بالغ‌بر ۷۵ برنامه استانی در سطح استان گلستان برگزار می‌شود.

وی از افتتاح دو مرکز شبانه‌روزی به مناسبت هفته معلولان در گرگان و بندرترکمن خبر داد و افزود: یک مرکز جسمی و حرکتی در شهرستان بندرگز افتتاح خواهد شد، در مناسبت‌های آتی نیز ۶ مرکز توانبخشی روزانه در گمیشان، گرگان، آزادشهر، گنبدکاووس، کلاله و مراوه‌تپه افتتاح می‌شود تا ضمن اشتغالزایی بستری برای ارائه خدمت به معلولان باشد.

۵۸۴۱ معلول گلستانی پشت‌نوبت دریافت مستمری

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از افتتاح دو مرکز شبانه‌روزی طی هفته بهزیستی و دهه فجر در گنبدکاووس خبر داد و گفت: ۲.۷ درصد از جمعیت گلستان معلول هستند و ۵۴ هزار و ۱۴۲ معلول جسمی و حرکتی، بینایی، شنوایی، ذهنی، صوت و گفتار و روان در سطح استان گلستان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که از این تعداد نزدیک به ۹ هزار و ۳۰۰ نفر در حوزه بینایی، ۳۱ هزار ۴۸۲ نفر در حوزه جسمی و حرکتی، ۸ هزار و ۳۷۳ نفر در حوزه شنوایی، ۱۱ هزار و ۴۱۰ نفر در حوزه ذهنی، در حوزه صوت و گفتار ۱۶۴ نفر و چهار هزار و ۷۷۵ نفر در حوزه اعصاب و روان را شامل می‌شوند.

کیانی اضافه کرد: از ۵۴ هزار و ۱۴۲ معلول استان گلستان حدود ۳۷ هزار و ۱۴۸ نفر تحت حمایت مستمری سازمان بهزیستی هستند، تصریح کرد: در زمان استقرار دولت سیزدهم تعداد افراد پشت نوبت برای دریافت مستمری سازمان بهزیستی ۱۲ هزار نفر بود که با حمایت دولت سیزدهم همه این افراد در مدت‌زمان کوتاهی مستمری‌بگیر شدند.

سهم خانواده در شهریه مراکز شبانه‌روزی بهزیستی چقدر است؟

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار و ۸۴۱ نفر معلول در استان گلستان پوشت نوبتی دریافت مستمری قرار دارند، بیان کرد: با توجه به متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت، حقوق افراد مستمری‌بگیر در حوزه بهزیستی و کمیته امداد نیز افزایش پیدا کرده است، در واقع در گذشته برای افراد تک معلول ۴۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شد که این میزان در حال حاضر به ۵۴۶ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان تاکید کرد: در گذشته به یک خانواده پنج نفره تحت پوشش سازمان بهزیستی یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان مستمری پرداخت می‌شد که این میزان در حال حاضر به یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان رسیده است.

کیانی از افزایش ۵۰ درصدی یارانه مراکز روزانه و شبانه سازمان بهزیستی خبر داد و ابراز داشت: به ازای هر مددجو دو میلیون تومان و برای مددجویان مجهول‌الهویه حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یارانه به مراکز شبانه‌روزی بهزیستی پرداخت می‌شود که این افزایش ۵۰ درصدی یارانه یکی از دستاوردهای خوب دولت سیزدهم محسوب شده و گره‌گشای جامعه هدف و مراکز است.

وی سهم مشارکت خانواده‌های دارای معلول در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی را قریب به ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: درصورتی‌که مراکز شبانه‌روزی بیش از حد تعیین شده از خانواده شهریه دریافت کند تخلف محسوب می‌شود و بهزیستی با وی برخورد خواهد کرد.

کد خبر 68957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد