انجام ۱۴ هزار مشاوره ژنتیک در خراسان رضوی | بیش از یک میلیارد تومان هزینه غربالگری در ۶ ماه نخست ۱۴۰۱

به گفته معاون امور پیشگری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در سال جاری نزدیک به ۱۴ هزار مشاور غربالگری ژنتیک در خراسان رضوی انجام شده است.

به گزارش شهرآرانیوز،  غلامحسین دلبری با اعلام این خبر به خبرنگار ما افزود: وظیفه غربالگری ژنتیک و مشاوره‌های آن برعهده دفتر پیشگیری از معلولیت مستقر در اداره کل بهزیستی است و براساس مشاوره‌های صورت گرفته، از مجموع ۱۴ هزار مشاوره، سهم مشهد ۱۰ هزار مشاوره ژنتیک می‌باشد.

وی ادامه داد: در سال جاری ۵۱ هزار رویداد تولد در خراسان رضوی اتفاق افتاده است که از این تعداد، ۵۰ هزار و ۵۳۹ غربالگری توسط بهزیستی انجام شده است که معادل ۹۸ درصد می‌باشد.

دلبری افزود: پایگاه‌های تشخیصی ما شامل پایگاه‌های ثابت و سیار در استان خراسان رضوی، شامل ۳۴ بیمارستان، ۷ مرکز بهداشت و ۲۳ کلینیک حوزه شنوایی است که کار مداخلات درمانی و تشخیص‌های زودهنگام را برعهده دارد.

معاون امور پیشگری بهزیستی خراسان رضوی همچنین عنوان کرد: در سال جاری بهزیستی خراسان رضوی یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان اعتبار را صرف غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان ۳ تا ۵ سال کرده است تا از اقدامات جدی پزشکی که می‌تواند هزینه‌های بالاتری به خانواده‌ها تحمیل کند جلوگیری نماید.

وی در پایان با ابزار خرسندی از روند پیشگیری از معلولیت‌های شایع در این استان اعلام کرد: خوشبختانه در کنون در سال جاری و با مشاوره‌ها و غربالگری‌ها و مداخلات زودهنگام موفق شدیم از بیش از ۶۰۰ مورد معلولیت شنوایی و کم شنوایی در خراسان رضوی جلوگیری کنیم.

کد خبر 68402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد