شاهرود | گزارشی از غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۶۵ نوزاد و کودک در شاهرود غربالگری شنوایی شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از غربالگری شنوایی ۱۷۳۸ نوزاد و همچنین ۲۲۷ کودک ۳ تا ۵ سال خبر داد و افزود: ماحصل این غربالگری شناسایی ۶ نوزاد با اختلال شنوایی بود که اقدامات طبی، جراحی و توانبخشی برای آنها انجام شد.

جهانسیر با بیان اینکه قبل از سن یک ماهگی، زمان طلایی برای تشخیص و درمان نارسایی‌های شنوایی اظهار داشت:غربالگری شنوایی نوزادان بخشی از برنامه سه بخشی است که به نام غربالگری، تشخیص و مداخله زود هنگام کم شنوایی شناخته می شود و اهداف آن غربالگری شنوایی نوزادان تا پیش از یک ماهگی، تشخیص کم شنوایی تا قبل از سه ماهگی و مداخله به هنگام تا قبل از ۶ ماهگی است.

وی ادامه داد: برای کودکان تا ۳ سال به دلیل سنین خاص یادگیری و کسب مهارت‌های زبانی و ارتباطی، سنجش شنوایی منظم و هر شش ماه یکبار ضروری است و برای کودکان ۳ تا ۵ سال می توان از روش‌های متداول غربالگری استفاده کرد.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه غربالگری نوزدان و کودکان خانواده های کم بضاعت به صورت رایگان انجام می شود، گفت:برنامه غربالگری شنوایی نوزادان با دستگاه OAR/AABR در بیمارستان بهار و خاتم و کودکان ۳ تا ۵ سال در درمانگاه خیریه شهرستان انجام می شود.

کد خبر 68052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد