دررسانه | ۲۷۴ گروه خودیار سرپرست خانوار در استان اردبیل ساماندهی شدند

اردبیل - ایرنا - معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: تاکنون ۲۷۴ گروه خودیار در ۱۱۱ روستای این استان شکل گرفته و ساماندهی شده است.

خسرو امیدوار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعضای این گروه‌های خرد محلی بدون ارائه وثیقه و مدارک حرفه‌ای خاص از منابع بانکی استفاده و بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال پس‌انداز داخلی کرده و هفت هزار و ۸۶۸ مورد در حدود ۲۸۰ میلیارد ریال موفق به اخذ تسهیلات بدون ضامن از بانک کشاورزی شدند.

وی افزود: اجرای این برنامه در روستاهای هدف باعث رونق اقتصادی و افزایش درآمد خانواده‌ها شده و همبستگی اجتماعی را افزایش داده که از زمینه‌های شغلی این خانوارها می‌توان به کشاورزی، دامداری، زنبورداری، قالیبافی، کاشت زعفران، پرورش بوقلمون و باغداری اشاره کرد.

امیدوار با اشاره به مسائل اقتصادی موجود، بر ضرورت حمایت مالی و غیرمالی هرچه تمام از گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار در جهت حفظ، بقا و رشد فعالیت آنها با بازده مطلوب تاکید کرد.

وی از تداوم اجرای برنامه تامین مالی خرد در روستاهای استان خبر داد و افزود: آموزش مهارت‌های اجتماعی، مالی، تقویت همبستگی، انتقال مفاهیم اقتصادی و اجتماعی به فرزندان، ارتقای سطح معیشت و اقتصاد اعضای خانواده ها از اهداف اصلی این برنامه است که با رویکرد محلی و با آموزش تسهیلگران اجرا می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: ساکنان روستاها بصورت داوطلبانه در گروه‌های ۱۵ تا ۲۵ نفره، دور هم جمع شده و بعد از طی مراحل مختلف آموزشی و بیان اهداف، گروه‌ها در یکی از شعب بانک کشاورزی اقدام به افتتاح حساب کرده و صندوق مالی گروه را تشکیل می‌دهند و اعضای گروه‌ها هم به تناسب ضرورت از منابع صندوق وام می‌گیرند.

در حال حاضر حدود پنج هزار و ۹۱ خانوار برابر با ۱۴ هزار نفر در دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی استان اردبیل دارای پرونده و از خدمات متنوع برخوردار هستند این زنان بیشتر به واسطه طلاق یا فوت، از کار افتادگی، زندانی شدن، متواری بودن همسر زیر پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 68050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد