در رسانه | ۶۵۰ شغل برای مددجویان بهزیستی استان قزوین ایجاد شد

قزوین - ایرنا - معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی قزوین با بیان اینکه این سازمان بر اساس تعهدات خود تا پایان سال جاری باید زمینه اشتغال یک هزار و ۲۵۰ مددجوی تحت پوشش را فراهم کند از اشتغال به کار ۶۵۰ مددجو تا زمان حاضر خبر داد.

غفار رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همچنین این نکته را یاد آور شد که اشتغالزایی با هدف استقلال افراد معلول برای امرار  معاش در اولویت سازمان بهزیستی قرار دارد.

به گفته وی، اعتبارات تخصیص‌یافته در راستای اشتغال مددجویان از محل تسهیلات خوداشتغالی، اعتبارات بند ب تخصیصی استان صورت گرفته است و بیشتر پرداخت تسهیلات از نیمه دوم سال انجام می شود.

رمضانی تصریح کرد: یکی دیگر از روش‌های ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی، پرداخت تسهیلات  قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی بوده که با تخصیص ۴۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار، این سازمان ۴۸۷ مددجوی تحت پوشش خود در استان را به بانک های عامل جهت دریافت معرفی کرده است.

این مسوول با اشاره به اینکه تاکنون ۲۴۸ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی به میزان ۲۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیون تومان پرداخت‌ شده، افزود: همچنین ۸۴ مددجوی تحت پوشش نیز برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی از محل بند ب تبصره ۱۸ و با ۹ میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان اعتبار به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده اند.

رمضانی یادآور شد: تاکنون به ۲۳ متقاضی از مشمولان تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی نیز از محل بند ب تبصره ۱۸ به میزان سه میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال همچنین اعتباراتی در زمینه بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی معلولان، بیمه کارایی معلولان تخصیص یافته است.

استان قزوین دارای ۱۱۰ هزار مددجوی تحت پوشش است

کد خبر 67865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد