مشاوره ژنتیکی به ۹۹۰ شهروند قزوینی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از دریافت مشاوره ژنتیکی به ۹۹۰ شهروند قزوینی در نیمه نخست امسال خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین دهباشی پور گفت: چهار مرکز مشاوره بهزیستی استان در این رابطه مشاوره های لازم را به متقاضیان ارایه داده اند.

وی افزود: به طور معمول برای پیشگیری از تولد نوزاد معلول در مواردی مثل ازدواج فامیلی، نقایص مادرزادی، عقب ماندگی ذهنی و نگرانی از خطر بروز مکرر یک بیماری فامیلی به مشاوره ژنتیک توصیه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: خانواده‌های دارای معلول تحت پوشش سازمان، به خصوص معلولیت‌های غیر اکتسابی به دلیل بالا بودن ریسک بیماری‌های ژنتیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و از اهداف مهم برنامه مشاوره ژنتیک پوشش مشاوره برای این افراد است.

دهباشی پور با بیان اینکه در طرح فراگیر مشاوره ژنتیک معلولان، تمامی خانواده‌های دارای چهار و پنج معلول مشاوره شده اند، گفت: این افراد پس از انجام مشاوره در صورت نیاز برای تشخیص به صورت رایگان به آزمایشگاه‌های تخصصی ژنتیک معرفی می‌شوند.

به گفته وی ؛ یک مرکز دولتی مشاوره ژنتیک و سه مرکز غیردولتی تحت پوشش این سازمان در سطح استان فعال هستند.

این مسئول افزود: طرح‌های مربوط به غربالگری اختلالات ژنتیکی افراد از سال ۹۵ به صورت محدود در سطح کشور با هدف آگاه سازی جامعه نسبت به ضرورت انجام این کار و همچنین کاهش تولد نوزادان معلول به اجرا گذاشته شده است.

کد خبر 67819

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد