ارتقاء جایگاه بهزیستی خراسان رضوی از رتبه سوم به رتبه اول در جشنواره شهید رجایی

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: جشنواره شهید رجایی ۲۵ سال است که با هدف بررسی و ارزیابی اقدامات دستگاه‌های اجرایی درحال برگزاری است. بهزیستی خراسان رضوی سال گذشته در خصوص شاخص سلامت و رفاه اجتماعی در این جشنواره رتبه ۳ را کسب نمود. ولیکن خوشبختانه امسال توانستیم عملکرد خود را از سطح خوب به عالی ارتقاء داده و رتبه اول جشنواره را کسب نمائیم.

دکتر مسعود فیروزی با بیان اینکه جشنواره شهید رجایی درسطح ملی توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور و درسطح استانی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار می‌گردد، گفت: در این جشنواره عملکرد کلیه دستگاه‌های اجرایی استان در انجام امور و ماموریت‌های محوله، اصلاح و تحول نظام اداری، انعکاس نقاط قوت و ضعف، بررسی تهدیدها وفرصت‌ها، اصلاح و بهبود برنامه‌ها و فعالیت‌ها، توسعه دولت الکترونیک، صیانت از حقوق شهروندی و ارتقاء سلامت اداری و... در طول یکسال سنجیده می‌شود. خوشبختانه تحلیل عملکرد محورهای ارزیابی حاکی از این است که بهزیستی توانسته زیرشاخه‌های شاخص سلامت و رفاه اجتماعی را محقق سازد  و به رتبه برتر این جشنواره دست یابد.

وی درخصوص دیگر دستگاه‌های اجرایی که در شاخص سلامت و رفاه اجتماعی با بهزیستی هم‌گروه شده بودند، گفت: اداره کل تامین اجتماعی، اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، مدیریت درمان تامین اجتماعی، اداره کل بیمه سلامت، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل انتقال خون و ... ازدیگر هم گروه‌های بهزیستی در این جشنواره بودند که از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور تعیین گردیده بود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه در این جشنواره عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در دو بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: شاخص‌های عمومی شامل محورهای هشتگانه‌ای مانند نحوه ارائه خدمات دستگاه‌ها و سهولت استفاده از این خدمات برای مردم، شایسته‌سالاری درانتصاب نیروهای انسانی، اجرا و ارزشیابی دوره‌های آموزشی مدیران وکارکنان، ارتقای سلامت اداری دستگاه‌ها، ارائه خدمت به شهروندان توانخواه، استقرار نظام رسیدگی به شکایات مردمی، استقرار نظام جامع توسعه وترویج فرهنگ اقامه نماز، آسیب‌شناسی وبهبود عملکرد می‌باشد.

وی در خصوص محورهای اختصاصی شاخص سلامت و رفاه اجتماعی که دراین جشنواره مورد سنجش قرار می‌گیرد، گفت: شاخص‌های اختصاصی برگرفته از فعالیت‌های تخصصی هر دستگاه است. این شاخص‌ در سازمان بهزیستی شامل برقراری مستمری افراد در نوبت دریافت مستمری، نسبت زنان سرپرست خانوار و دختران خودسرپرست بهره‌مند از بیمه‌های اجتماعی به کل جامعه هدف، نسبت افراد معلول دریافت‌کننده خدمات حمایتی، مالی و رفاهی به کل افراد معلول کشور، حمایت از کودکان بی‌سرپرست، طرح حمایت اجتماعی اقدام و عمل درخصوص کودکان کار و خیابانی در شهرهای بزرگ، نسبت تعداد واحدهای مسکونی واگذار شده برای جامعه نیازمند حمایت به تعداد واحدهای مسکونی مورد انتظار برای جامعه مذکور( برمبنای ۱۶۰۰۰ واحد مسکونی در سال)، نسبت کودکان ۳ تا ۶سال غربال شده در برنامه غربالگری بینایی، نسبت افراد اشتغال یافته با مداخله سازمان بهزیستی به تعهد اشتغال سالانه برنامه توسعه و... می‌باشد.

مسعود فیروزی درمورد اقداماتی که باعث ارتقاء بهزیستی خراسان رضوی در شاخص سلامت و رفاه اجتماعی شده است، گفت: اقداماتی نظیر دسترسی آسان و مناسب‌سازی برای مراجعین دارای شرایط خاص مانند افراد دارای معلولیت به محیط اداری، رضایتمندی ارباب رجوع، ایجاد اعتماد به نفس و حس استقلال فردی در مددجویان تحت پوشش، تامین مسکن مورد نیاز مددجویان، تامین آتیه و پشتوانه‌ی  اجتماعی و مالی زنان سرپرست خانوار، دقت و توجه در امر نگهداری و مراقبت از کلیه فرزندان فاقد سرپرست موثر، پیشگیری از بروز آسیب‌های بیشتر به کودکان و نوجوانان، تسریع و تسهیل در امر بازتوانی و ایجاد انگیزه برای جلب همکاری دربرنامه‌های توانمندسازی، شناسایی زودرس اختلالات بینایی در کودکان ۳ تا ۶سال و... از جمله اقداماتی است که باعث کسب رتبه برتر بهزیستی در شاخص سلامت و رفاه اجتماعی در جشنواره شهید رجایی شده است.

کد خبر 67769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد