نشست صمیمی مدیرکل با جامعه نابینایان استان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان : یکی از گزینه های مناسب بمنظور ارائه طرح های اشتغال خود انجمن ها و فعالان مددجویی هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی استان با همراهی رئیس و کارشناسان بهزیستی شهرستان شاهرود با انجمن های نابینایان استان در شهرستان شاهرود / امامزاده ابراهیم روستای قهج دیدار  و گفتگو کردند .

منطقی مدیرکل بهزیستی استان هدف از برگزاری این دیدار را بررسی مسائل و مشکلات جامعه هدف نابینایان عنوان و یکی از رسالت های اصلی سازمان بهزیستی را توانمند سازی جامعه هدف بیان و افزودند : جامعه هدف به ویژه نابینایان با داشتن استعدادهای بالقوه باید به عموم جامعه شناسازنده شوند و یکی از راه های توانمند سازی ایشان ایجاد اشتغال و استفاده از همین ظرفیت ها است .

وی با بیان اینکه این مطلب که ایجاد اشتغال برای جامعه هدف بهزیستی متفاوت با دیگر اقشار جامعه است ادامه دادند : یکی از گزینه های مناسب بمنظور ارائه طرح های اشتغال خود انجمن ها و فعالان مددجویی هستند که با شناخت کامل می توانند وارد این عرصه شوند و بهزیستی را در این امر یاری نمایند .

منطقی با برشمردن انجمن های معلولین بعنوان بازوان سازمان بهزیستی در ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف ابراز داشتند : انجمن ها باید تمامی مسائل و مشکلات جامعه هدف خود را جامع و کامل مورد بررسی و رسیدگی قرار داده تا بتوانند بازخورد مناسبی بمنظور ارائه خدمات مطلوب داشته باشند .

وی با بیان این مطلب که بخشی از ارائه خدمات در سازمان بهزیستی به مراکز مثبت زندگی واگذار شده است تصریح کردند : تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات بهزیستی ، توزیع عادلانه خدمات، ارائه مجموعه ای از خدمات در یک مرکز، رویکرد خانواده محور ، گسترش و فراگیری خدمات، برنامه های جدید با توجه به نیازهای روز، حذف فرایندهای موازی، کاهش بهای ارائه خدمات افزایش سطح الکترونیکی شدن خدمات بهزیستی، ارائه خدمات به صورت فعال، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره وری، شفافیت در فرایند ارائه خدمات و ارائه خدمات از طریق شبکه را از اهداف تاسیس مراکز مثبت زندگی بیان داشتند .

مدیرکل بهزیستی استان با دفاع از حق ۳ درصد استخدام معلولین در دستگاه های اجرای و گله از عدم اجرای این قانون در برخی دستگاه ها ، خواستار استفاده از ظرفیت افراد داری معلولیت با توجه به شرایط جسمانی آن­‌ها در مجموعه های کاری شده و با تاکید بر اجرای قانوان حمایت از افراد دارای معلولیت گفتند : برای اجرای کامل این قانون نیاز به عزم ملی و همراهی همه مردم و دستگاهها  و خود جامعه هدف است و اگر این امر محقق شود بسیاری از مشکلات معلولان مرتفع خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیرکل ، معاون توانبخشی بهزیستی استان و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود شنوای مسائل و مشکلات جامعه هدف بوده و پاسخگوی برخی از سوالات ایشان بودند و دستوراتی نیز بمنظور کاهش و رفع برخی از مسائل تاوسط مدیرکل ابلاغ گردید .

کد خبر 67202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد