شاهرود/سومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان برگزار شد

جهانسیر / برنامه ریزی های محیطی سازگارسازی با شرایط خاص معلولین، سالمندان و جانبازان در نظر گرفته شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان سومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان شاهرود با حضور رئیس بهزیستی شهرستان، معاون عمرانی فرماندار، روسای ادارات و مدیرعامل جامعه نابینایان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

معاون عمرانی فرماندار با اشاره به اینکه می بایست برنامه ریزی محیطی سازگاری با شرایط خاص معلولین، سالمندان و جانبازان در نظر گرفته شود گفت: از آنجائیکه زندگی این عزیزان مواجه با محدودیت هایی خاصی است باید تلاش‌اند با مناسب سازی و ایجاد تساوی فرصت ها و رعایت حقوق اینگونه افراد، مشارکت آنان را در کلیه امور جامعه فراهم کرد و  اداره هایی که مسئول مناسب سازی محیط های شهری و اداری هستند به صورت پویاتر به این مهم بپردازند.

در ادامه مسعود جهانسیر رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود رشد و توسعه هر جامعه را متناسب با بکارگیری توانایی‌های موجود در آن جامعه دانسته و افزود:یکی از راه‌های تحقق این توسعه، تامین بستر کالبدی مناسب برای حضور فعال افراد و ایجاد فرصت های مساوی برای اقشار مختلف در جابجایی و دسترسی به ساختمان های عمومی و فضاهای شهری است.


وی ادامه داد:بر همین اساس معلولین و سالمندان حق دراند همانند سایرین از حقوق شهروندی بهره مند شوند و اهمیت این حق انسانی به حدی بوده است که کشورهای جهان به آن در کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت اشاره داشته اند.


جهانسیر با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولین گفت:تمامی وزارتخانه ها، سازمان و موسسات دولتی و نها های انقلابی و عمومی موظفند جهت طراحی، تولید و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی معلولان همچون افراد عادی فراهم گردد.


مناسب سازی پیاده روی شهرک گلها، بازدید کمیته فنی مناسب سازی از بانک ها، تهیه لیست اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و مساجدی که نیاز به مناسب سازی دارد و دعوت از رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام، رئیس نظام پزشکی و روسای بانک ها در جلسه آینده از مصوبات این نشست بود.

در پایان جلسه بررسی و پیگیری مصوبات جلسه قبلی در دستور کار قرار گرفت و شهرداری شاهرود گزارشی مصور از اقدامات صورت گرفته در نیمه نخست جاری ارائه داد.

کد خبر 67111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد