در رسانه | بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نابینا تحت پوشش بهزیستی اردبیل هستند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲هزار و ۸۵۷ نفر از نابینایان، تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل هستند.

 حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۸۵۷ از نابینایان استان تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل هستند که از این تعداد یک‌هزار و ۹۲۷ مستمری بگیر و مابقی از سایر خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند.  

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا مشکلات و دغدغه‌های این قشر را شناسایی و در جهت رفع آن تلاش کنیم، افزود: هدف ما این است تا مطالبات نابینایان را مرتفع و در راستای توانمندسازی این قشر گام‌های موثر و ارزشمندی برداریم.  

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به جذب  و اشتغال ۳درصد نابینایان در دستگاه‌های دولتی و نهادهای اداری، تصریح کرد: هر چند اقدامات در این حوزه تا به امروز به نتیجه مطلوب نرسیده ولی در تلاش هستیم تا وظیفه خود را به نحوه احسن در این حوزه انجام دهیم که در همین راستا نیز نامه‌نگاری‌ها و مکاتبات اداری متعددی صورت گرفته است.

رضایی با بیان اینکه خانواده‌ها غربالگری بینایی کودکان را جدی بگیرند ادامه داد: طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ الی ۶ سال همچنان در سطح استان اردبیل در حال اجرا است که لازم است خانواده‌ها از مزایایی این طرح بهره ببرند.

وی گفت: در همین خصوص در سطح استان به زوج‌های جوان، آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از معولیت‌های بینایی ارائه داده می‌شود.

کد خبر 66861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد