کرمانشاه ۵۳۳۳ "نابینا و کم بینا" دارد/ بینایی سنجی کودکان ۳ تا 6 ساله را جدی بگیرید

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۵۳۳۳ نابینا و کم بینا در استان، بر لزوم توجه هرچه بیشتر والدین به بحث غربالگری و بینایی سنجی کودکان سه تا شش ساله تاکید کرد.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی کرمانشاه: دکتر فرحناز محمدی به مناسبت روز جهانی عصای سفید (۱۵ اکتبر- ۲۳ مهر) در گفت و گو با ایسنا، تعداد کل نابینایان و کم بینایان استان را ۵۳۳۳ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۳۵۰۳ نفر مرد و ۱۸۳۰ نفر زن هستند.

وی افزود: علت اصلی نابینایی و کم بینایی در استان مادرزادی است و ۳۱۰۳ نفر به صورت مادرزادی دچار این معلولیت هستند.

وی افزود: همچنین ۱۴۰۸ نفر بر اثر بیماری، ۲۷۸ نفر بر اثر حوادث، ۷۱ نفر به دلیل مشکلات ژنتیکی و ۴۷۳ نفر هم بنابه دلایل دیگر دچار معلولیت نابینایی و کم بینایی شده اند.

محمدی با بیان اینکه ۲۲۵۵ نفر از نابینایان و کم بینایان استان دچار معلولیت خفیف هستند، گفت: ۱۰۰۲ نفر دیگر دچار معلولیت متوسط، ۱۴۸۸ نفر دچار معلولیت شدید و ۵۸۸ نفر دچار معلولیت خیلی شدید هستند.

وی افزود: در حال حاضر یک مرکز آموزش توانبخشی خانواده و کودک کم بینا در شهرستان کرمانشاه برای خدمات رسانی به این افراد فعال است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه درادامه غربالگری بینایی در دوران کودکی را راهکار موثر پیشگیری از معلولیت نابینایی عنوان کرد و افزود: اگر مشکلات بینایی از همان سنین کودکی تشخیص داده شده و درمان شود، قطعا از بسیاری معلولیت های در این زمینه در دوران بزرگسالی پیشگیری می کند.

محمدی گفت: در همین راستا هرساله غربالگری بینایی برای کودکان سه تا شش سال در مراکز بهداشت، پایگاه های سلامت، مراکز مثبت زندگی و مهدکودک های سطح استان انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در شش ماهه ابتدای سال ۳۵ هزار نفر از کودکان استان در این رده سنی غربالگری بینایی شدند.

وی افزود: از این تعدد ۳۲۳ کودک نیازمند مداخلات درمانی تشخیص داده شدند که ۱۸۶ نفر مشکل ضعف بینایی هر دو چشم را داشته و نیازمند استفاده از عینک بودند که مساعدت لازم به عمل آمد و مابقی مشکلاتی مانند انحراف چشم داشتند که نیازمند معاینه توسط متخصص چشم بودند.

کد خبر 66839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد