مرکز توانبخشی شبانه روزی روان در قزوین افتتاح شد

به مناسبت هفته دولت و با حضور مدیرکل بهزیستی استان یک مرکز توانبخشی شبانه روزی روان در قزوین افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین؛ عصر دوشنبه در مراسمی با حضور علی دهباشی مدیرکل بهزیستی استان قزوین، بهره برداری از مرکز شبانه روزی روان با ظرفیت ۳۰ نفر برای بزرگسالان بالای ۱۵ سال در قزوین آغاز شد.

مرکز درمان و توانبخشی ویژه آقایان انتخاب با ظرفیت اسمی ۳۰ بیمار با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان راه اندازی شده و برای ۱۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

علی دهباشی پور در این مراسم اظهارداشت:در استان قزوین ۲۰۵۲ بیمار روان مزمن وجود دارد که از طریق تشکیل پرونده و طرح و بررسی درکمیسیون های تشخیص نوع و شدت معلولیت، تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته اند.

 مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: با افتتاح این مرکز تعداد مراکز درمان و شبانه روزی بیماران روان مزمن در استان به ۶ مرکز رسیده است.

دهباشی پور تصریح کرد: در این مراکز خدمات درمانی، روانپزشکی، روانشناسی، دارو درمانی و مددکاری به بیماران مقیم بصورت ۲۴ ساعته ارائه می شود.

وی گفت: مراکز تحت نظارت بیماران روان مزمن در استان سه مرکز نگهداری درمان وتوانبخشی بیماران روان مردان با ظرفیت ۱۹۰ بیمار است

دهباشی پور اظهارداشت:  ۳ مرکز نگهداری درمان وتوانبخشی بیماران روان مزمن زنان نیز با ظرفیت ۱۶۰ بیمار و یک مرکز ویزیت در منزل بیماران روان با ظرفیت اسمی ۷۰ بیمار و یک مرکز روزانه بیماران روان مزمن با ظرفیت ۵۰ نفر و یک مرکز خانه یک چهارم راهی روان مزمن ویژه آقایان با ظرفیت ۱۰ نفر در استان فعالیت می کنند.

کد خبر 64635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد