پاکدشت|۲ طرح بهزیستی در شهرستان افتتاح شد

همزمان با هفته دولت، دو طرح بهزیستی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در شهرستان پاکدشت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز دوشنبه و با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان پاکدشت برگزار شد، دو مرکز مراقبتی توانبخشی شبانه روزی معلولین و مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت در این مراسم گفت: مرکز مراقبتی و توانبخشی شبانه روزی معلولین ذهنی زیر ۱۴ سال مهر خورشید با اعتباری حدود ۸۰ میلیارد ریال از جمله مراکز مراقبتی و توانبخشی معلولان ذهنی تحت نظارت سازمان بهزیستی  است که با ظرفیت ۱۰۰ نفر فعالیت خود را آغاز کرده است.

نادره افشارها افزود: در حال حاضر ۴۳ از معلولان که به آنان یارانه تعلق می‌گیرد در این مرکز نگهداری می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به افتتاح مرکز خیریه نگهداری کودکان بی سرپرست در پاکدشت گفت: مرکز خیریه نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست ام البنین(س) با مساحت ۳۲۹ مترمربع و ۶۷۰ متر بنا مجهز به سالن ۱۱۰ مترمربعی،   با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی اظهار داشت: برای تجهیز این مرکز ۴ میلیارد ریال هزینه شده است و در حال حاضر ۲۰ فرزند در گروه‌های سنی ۶ تا ۱۲ سال در آن نگهداری می‌شوند.

افشارها تصریح کرد: با افتتاح این مرکز، تعداد مراکز نگهداری از کودکان فاقد سرپرست شبه خانواده در پاکدشت به ۵ مرکز افزایش یافت و یکصد کودک در مقاطع سنی مختلف با بهترین شرایط و استانداردهای روز در این اماکن نگهداری می‌شوند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد خبر 64631

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد