بیشتر سالمندان کهگیلویه و بویراحمد توسط فرزندانشان نگهداری می‌شوند

اکثر سالمندان در کنار خانواده‌های خود زندگی می کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان: به مناسبت گرامیداشت هفته سالمندان آقای افشار مهر سرپرست بهزیستی استان به همراه مدیر کل دیوان محاسبات استان، مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری، معاونان بهزیستی یاسوج  از خانه سالمندان  آرامش یاسوج بازدید و با شاخه های گل از این عزیزان دیدن و دلجویی نمودند.

آیت افشار مهردر این بازدید افزود: 53هزار نفر از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد معادل 8 درصد سالمند هستند.

وی اظهارکرد: آمار جمعیت نگهداری شده در خانه سالمندان یک دهم درصد معادل 75 نفر سالمند است که در 2 مرکز شبانه روزی نگهداری می شوند و از این تعداد 30نفر غیربومی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از تعداد سالمندان نگهداری شده در خانه سالمندان این استان 45 نفر زن و 25 نفر مرد هستند.

افشارمهر تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به بافت سنتی و فرهنگی که دارد تنها استانی است که کمتر سالمندان خود را به این مراکز تحویل می دهند و اکثر سالمندان در کنار خانواده‌های خود زندگی می کنند این ویژگی قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: در این استان بیشتر سالمندان توسط فرزندانشان نگهداری می‌شوند و این افراد راضی به سپردن پدر و مادر پیر خود به سرای سالمندان نیستند.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دو مرکز ویزیت در منزل برای سالمندان استان فعالیت دارند که خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی، شنوایی سنجی، پزشکی، مددکاری و روانشناسی به این قشر داده می شود.

افشار مهر عنوان کرد: از جمعیت حدود713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان، 17 شهر و حدود یک هزار و 676 روستای دارای سکنه 17 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

کد خبر 6397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد