نشست مشترک بهزیستی و اتاق اصناف البرز

در این شرایط که منابع دولتی بسیار محدود است ما رسالتمان اینست که مسائل و دردهای مردم را عنوان کنیم و می دانم همه شما عزیزان دارای مسئولیت اجتماعی و اهل خیر جمعی هستید و مطمئن هستم مانند همیشه دلسوز و پای کار می باشید و با این شرایطی که در حال حاضر وجود دارد باید خود مردم با مسئولیت انسانی و اجتماعی شان ورود پیدا بکنند و در ساماندهی کردن این مشکلات کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز: نشست بین مدیران اداره کل بهزیستی و اتاق اصناف البرز به منظور هدفمند کردن جلب و جذب مشارکت های مردمی در راستای توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی و همچنین نحوه ی همکاری های مشترک میان این دو سازمان با حضور " دکتر اسدالله حیدری" مدیرکل بهزیستی "حمید کریمی" رییس اتاق اصناف البرز، معاونین اداره کل بهزیستی ، روسای بهزیستی شهرستانهای تابعه و جمعی از مسئولین و خیرین نیک اندیش البرزی در محل اداره سالن جلسات اداره کل بهزیستی برگزار گردید.

دکتر حیدری در ابتدای جلسه گفت : در محضر عزیزانی که مستقیما دست در کار خیر دارند و با مردم نیازمند در ارتباط هستند ، مسائل را مطرح کردن شاید چندان ضرورت نداشته باشد به این دلیل که خود شما عزیزان آگاه به شرایط اجتماعی جامعه هستید اما به هر حال در فرهنگ و پیشینه ی فرهنگی ایرانی _ اسلامی کشورمان همواره خیر خواهی و دست گیری از نیازمندان یک امر سفارش شده است.

وی ادامه داد : در شرایط اقتصادی فعلی و با توجه به محدودیت منابع دولتی و گستردگی فقر که عامل اساسی آن جنگ اقتصادی بی سابقه دشمن علیه ملت ایران هست می طلبد که به مسئولیت اجتماعی و خیر جمعی بیشتر پرداخته شود.

مدیرکل بهزیستی افزود : یکی از رسالت هایی که سازمان بهزیستی دارد اینست که مسئولیت اجتماعی را در جامعه نهادینه کند و خیر جمعی را گسترش دهد تا بتواند آلام دردمندان را التیام بخشد.

مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه عاملی که باعث شده است مردم کمتر به دستگاههای دولتی اقبال نشان بدهند بحث اختلاس ها می باشد گفت: این پدیده باعث اجحاف در حق مردم دردمند شده است و سبب شده تا خیرین عزیز چندان اقبالی برای کمک کردن به سازمانهای دولتی نشان ندهند ولی بهرحال کشور ما کشوری کاملا بروکراتیک و دارای ساختاری اداری وسیع و گسترده است بطوری که در ایران ۲۷۰ هزار مدیر وجود دارد و حتما بین این تعداد مدیر ، اندک افراد خلافکاری پیدا میشود بنابرین نباید این را به همه ی دستگاهها و افراد تعمیم داد و سلب اعتماد کرد.

دکتر حیدری در خصوص روش جلب مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی و نحوه اعتماد سازی این سازمان گفت : دو روش برای جلب مشارکتهای مردمی فراهم کرده ایم و آمادگی داریم که با اتخاذ روش های اطمینان بخش و اثر گذار مستندات هزینه کرد را در اختیار خیرین قرار دهیم و در روش دوم از طریق NGO ها و تشکل های مردمی زمینه را فراهم کرده ایم تا خود مردم پای کار بیایند و مستقیما وارد عرصه شوند و به افراد نیازمند کمک کنند.

وی گفت : استان البرز بدلیل اینکه همجوار پایتخت می باشد شرایط خاصی دارد و یک استان مهاجر پذیر است و مهاجرین هم اغلب از طبقه فرودست جامعه هستند که عمدتا بدنبال امرار معاش و شغل به استان البرز می آیند و همچنین وجود سه زندان بزرگ در شهر کرج شرایطی خاص بر استان البرز حاکم کرده است و این استان علی رغم اینکه یک استان صنعتی است و در کنار پایتخت بودن میتواند یک مزیت باشد ولی متأسفانه اینگونه نیست.

مدیرکل بهزیستی گفت : حدود ۵۰۰۰ نفر زن سرپرست خانواده تحت سرپرستی بهزیستی هستند در این شرایط سخت اقتصادی زندگی برای زن سرپرست خانواده با چندین فرزند بسیار سخت است امکانات دولتی هم بسیار ناچیز است بطوریکه ما به خانواده های بالای ۴ نفر تنها میتوانیم حدودا ۵۰۰ هزار تومان برای یک ماه تأمین معاش کمک کنیم.

نزدیک به ۲۰۰۰ معتاد متجاهر در این شهر وجود دارد که آسیبی بسیار جدی است ، افراد بسیار آسیب دیده و نیازمند که می توانند یک شهر را ناامن کنند.

بهزیستی البرز ۷۰۰ کودک کار و خیابان در شهر کرج ساماندهی کرده است که چندان هم این ساماندهی ممکن نیست به این دلیل که شرایط اقتصادی سخت هست و امکانات ما بسیار کم و نمیتوانیم این نیاز ها را پوشش بدهیم .

۳۰ هزار معلول تحت حمایت داریم که حداقل ۴ هزار نفرشان سرپرست خانواده نیز هستند.

۱۶ هزار خانواده در حوزه امور اجتماعی را تحت حمایت داریم که مانند معلولین خدمات مستمر و غیرمستمر از بهزیستی دریافت میکنند.

در این شرایط اقتصادی سخت اعتبارات نه تنها افزایشی پدیدا نکرده بلکه کاهش پیدا کرد و یک دستگاه ویلچر ۷۰۰ هزار تومانی تبدیل به ۲ میلیون تومان شده و اعتبارات ما همان اعتبارات سابق است. .

اکثریت خانواده های تحت حمایت ما افرادی هستند که حتی سرپناه ندارند و مکانی برای آرامش خود و خانواده شان ندارند و جامعه ما متأسفانه با فقر مواجه است و شرایط بسیار سختی بر طبقه فرودست جامعه حاکم است بنده و همکارانم بدلیل شغلمان که مددکاری اجتماعی است روزانه با این مسائل درگیریم و در این شرایط که منابع دولتی بسیار محدود است  رسالتمان اینست که مسائل و دردهای مردم را عنوان کنیم و می دانم همه شما عزیزان دارای مسئولیت اجتماعی و اهل خیر جمعی هستید و مطمئن هستم مانند همیشه دلسوز و پای کار می باشید و با این شرایطی که در حال حاضر وجود دارد باید خود مردم با مسئولیت انسانی و اجتماعی شان ورود پیدا بکنند و در ساماندهی کردن این مشکلات کمک کنند.

دکتر حیدری در پایان گفت :تشکر میکنم از حضور گرم همه شما عزیزان امیدوارم بتوانیم با کمک شما اندکی از آلام این مردم دردمند را تسلی ببخشیم و به رسالت انسانی و اجتماعی خودمان در قبال طبقات فرودست جامعه عمل کنیم.

کد خبر 6313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد