رشد جسمی ، روانی ، اجتماعی و معنوی رویکرد اصلی طرح دوستدار کودک است

کارگروه اجتماعی ، فرهنگی ، سلامت و زنان و خانواده استان با حضور دکتر سید محمود حسینی پور استاندار مازندران ، دکتر سلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران ، دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران و مسوولان استانی و شهرستانی در استانداری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی ، مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه سازمان بهزیستی از سال ۷۸ کار ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار را آغاز کرده است ، گفت: در حال حاضر سه مرکز کودکان کار و خیابانی در استان مازندران وجود دارد که دو مرکز در ساری و یک مرکز در آمل فعالیت می کند.
وی با بیان اینکه ۱۶ پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه نشین در استان مازندران وجود دارد،  افزود: ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی و تیم سیار نیز در حوزه کنترل و کاهش آسیب در حال خدمت رسانی هستند.

دکتر بریمانی کار کودکان کار و خیابان را جزو آسیب های اجتماعی دانست و ادامه داد: مهاجر پذیری و مناطق حاشیه و کم برخوردار سبب افزایش رشد آمار کودکان کار و خیابان در استان شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در سال گذشته ۲۸۹ کودک کار و خیابان شناسایی و ساماندهی شدند، گفت:  در حال حاضر اقدامات مختلفی از جمله سوادآموزی، حرفه آموزی ، اشتغالزایی ، برقراری مستمری و... برای توانمندسازی کودکان کار و خیابان انجام می شود.
 
وی بر توانمندسازی کودکان کار و خیابان تاکید کرد و افزود: هیچ سازمان و دستگاهی به تنهایی نمی تواند در حوزه کودکان کار و خیابان به موفقیت دست پیدا کند بنابراین همه دستگاه ها باید در این حوزه ورود پیدا کنند.

دکتر بریمانی رویکرد اصلی طرح دوستدار کودک را رشد در زمینه جسمی ، روانی ، اجتماعی و معنوی دانست و ادامه داد: در این طرح نیازهای کودک شناسایی و شرایط برای زندگی بهتر آنان فراهم می شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در گذشته حمایت از کودکان در حوزه اجتماعی و تامین اجتماعی بوده است، گفت: هدف اصلی در طرح دوستدار کودک حذف کار کودکان و شناسایی و شکوفایی استعدادهای آنان است.

وی افزود: در این طرح باید پیگیری پس از ترخیص و نظارت بر خانواده توجه ویژه ای شود و میزان آسیب پذیری و دسترسی به برنامه مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 62456

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد