سال گذشته ۳۵۰۰ نفر از آموزش‌های پیش از ازدواج بهره‌مند شدند

علی دهباشی‌پور از ارائه خدمات مشاوره رایگان در هفته ازدواج خبر داد و گفت: تعداد افراد آموزش دیده در طرح پیش از ازدواج در سال گذشته ۳ هزار و ۴۹۰ نفر بوده و برای این منظور ۱۰۶ کارگاه ۴ ساعته برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی‌پور از ارائه خدمات مشاوره رایگان در هفته ازدواج خبر داد و اظهار کرد: مراکز مشاوره حضوری دولتی با هدف پاسخ به نیازهای مشاوره‌ای و روان‌شناختی در زمینه‌های فردی، خانوادگی، زناشویی، گروهی و اجتماعی فعالیت دارند.

وی افزود: ارتقاء سلامت روان فرد که در نهایت با نقش پیشگیرانه منجر به ارتقاء سطح سلامت روان جامعه و کاهش اختلالات و آسیب‌های اجتماعی در سطح استان می‌شود از اهداف فعالیت مراکز مشاوره است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ تیرماه به مراجعین نیازمند مشاوره به مدت یک هفته با حضور ۶ مشاور مجرب، خدمات مشاوره رایگان در زمینه‌های ازدواج و خانواده، فردی، کودک و نوجوان، اختلالات خلقی و سایر موارد ارائه شد.

ازدواج موفق زمینه ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد

دهباشی‌پور در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش پیش از ازدواج به زوجین جوان گفت: یک ازدواج موفق می‌تواند منبع ارزشمندی برای دوره‌های سخت زندگی باشد و برعکس آن روابط ناسالم و معیوب بین زوجین می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کنند که حتی به نسل‌های بعدی هم منتقل شود.

وی عنوان کرد: یکی از نیازهای مهم در ازدواج، داشتن احساس آرامش است و از مولفه‌های سلامت روان در ازدواج می‌توان به شناخت خود اشاره کرد؛ زیرا افراد هرچه بیشتر زوایای وجودی خود را شناخته و درباره خود بیشتر بدانند در هنگام انتخاب شریک زندگی هم جهت‌گیری درونی شفاف‌تری خواهند داشت.

این مسئول بیان کرد: طبق بررسی‌ها افراد متاهل به طور متوسط سلامت روانی بالاتری نسبت به افراد مجرد دارند و از کارکرد روانی و جسمانی بهتری برخوردارند؛ البته این امر به سالم بودن ازدواج بستگی دارد و ازدواج ناموفق چنین آثاری را دربرندارد.

دهباشی‌پور تصریح کرد: ازدواج موفق و ارتباط سالم همسران، احتمال ابتلا به افسردگی و خودکشی را در افراد کاهش می‌دهد و زمینه را برای ارتقای سطح سلامت روانی آنها فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های پیش از ازدواج مباحثی همچون آماده‌سازی افراد برای ازدواج و تشکیل خانواده را مدنظر دارند که با هدف آمادگی بهتر جوانان برای ازدواج ارائه می‌شود و این آموزش‌ها به مباحثی نظیر انتخاب همسر، خواستگاری و آشنایی، عشق و صمیمیت می‌پردازد.

بیش از ۳هزار نفر آموزش پیش از ازدواج دیدند 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: آشنایی با مشکلات سال اول ازدواج برای کمک به انطباق بهتر همسران، پیشگیری از طلاق، افزایش سطح آگاهی و انتخاب شریک مناسب برای زندگی از دیگر اهدافی است که در آموزش‌های پیش از ازدواج دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد افراد آموزش دیده در طرح پیش از ازدواج غیرحضوری در سال گذشته ۳ هزار و ۴۹۰ نفر بوده و برای این منظور ۱۰۶ کارگاه ۴ ساعته توسط ۱۵ مدرس دوره دیده برای دختران و پسران در آستانه ازدواج برگزار شد.

دهباشی‌پور بیان کرد: آموزش زندگی خانواده، آموزشی پیشگیرانه است که به منظور بهبود روابط خانوادگی و افزایش آگاهی و آموزش مهارت‌های خانوادگی ارایه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آموزش زندگی خانواده به مباحثی همچون صمیمیت، مهارت‌های ارتباطی همسران، مهارت حل مسئله، مدیریت منابع خانواده و فرزندپروری و سایر موارد مربوطه پرداخته می‌شود.

این مسئول در پایان عنوان کرد: تعداد افراد آموزش‌دیده در طرح زندگی خانواده به صورت غیر حضوری در سال ۹۹ نزدیک به ۲ هزار و ۲۶۱ نفر بوده که در ۹۸ کارگاه ۴ ساعته توسط ۱۵ مدرس دوره دیده آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

کد خبر 60496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد