پاکدشت| ۶۸۰ معتاد در مراکز ترک اعتیاد در سال جاری تحت درمان قرار گرفتند

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۶۸۰ معتاد با حضور در مراکز ترک اعتیاد، از خدمات این مراکز برخوردار شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، نادره افشارها با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر ۴ مرکز غیردولتی درمان و بازتوانی سرپایی معتادان و ۱۱ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد در شهرستان پاکدشت فعالیت می‌کنند که در این مراکز، علاوه بر ارائه خدمات درمانی و روانشناسی، پیگیری و خدمات پس از درمان نیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: از ۱۱ مرکز اقامتی بهبودو بازتوانی افراد، ۱۰ مرکز مختص آقایان و یک مرکز مختص بانوان است. مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان که توسط اشخاص حقوقی با کسب مجوز از بهزیستی و با مشارکت معتادان بهبود یافته فعالیت می کند، افراد را تحت درمان سم‌زدایی و خانواده درمانی و گروه درمانی قرار می‌دهند.

وی گفت: یکی از راهبردهای مهم در بحث پیشگیری اولیه از ابتلا به مواد مخدر، انتشار اطلاعات و آگاه‌سازی شهروندان است که این امر نقشی موثر در ارتقاء دانش شهروندان و آحاد جامعه دارد تا خانواده‌ها بدانند اگر با مشکلی در زمینه اعتیاد مواجه شدند با مرجع اثرگذار آن ارتباط برقرار کنند.

افشارها اظهار داشت: دفتر اعتیاد بهزیستی نسبت به اجرای برنامه‌های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد درمحلات شهری و روستایی، مهدهای کودک وک محیط کار اقدام کرده و افراد گروه هدف در مراکز کاهش آسیب، درمان سرپایی و مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد خدماتی نظیر درمان‌های دارویی و غیردارویی، خدمات پزشکی، امور روانشناختی و مددکاری معتادین دریافت می‌کنند.

سرپرست بهزیستی پاکدشت افزود: با توجه به اینکه اکثر فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه مباره با اعتیاد در راستای تحقق اهداف سلامت اجتماعی قرار گرفته، ارتقای دانش و مهارت‌های ارتباط بین فردی و زندگی از جمله فعالیت‌های مهم این حوزه است.

کد خبر 60013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد