۲۶۵۲ خدمت مددکاری به دختران در معرض آسیب قزوین ارایه شد

مدیر کل بهزیستی قزوین گفت: مرکز حمایت‌های روانی و اجتماعی دختران در معرض آسیب استان سال گذشته ۲ هزار و ۶۵۲ خدمت مددکاری، روانشناسی، بهداشتی، درمانی، حقوقی و آموزشی به ۵۸ دختر در معرض آسیب ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین،علیرضا وارثی افزود: آسیب های اجتماعی زنان و دختران از جمله کارتن خوابی، روسپی گری و اعتیاد که خود معلول آسیب های دیگر هستند را تنها می توان با اتخاذ رویکردهای نوین تخصصی کنترل و کاهش داد.
وی با بیان اینکه در راستای کاهش عوارض آسیب های اجتماعی باید جامعه مجهز به راه حل های تخصصی و اجتماع مدار شود، افزود: اگر به آمار رو به رشد آسیب های اجتماعی توجه کنیم گروهی از افراد جامعه مانند دختران در معرض آسیب های اجتماعی، نیازمند دریافت خدمات تخصصی در جامعه هستند.
وارثی ادامه داد: این دختران بنا به دلایل فردی، خانوادگی یا اجتماعی در مرحله ای از زندگی خود دچار مشکلاتی هستند که در صورت دریافت نکردن کمک های تخصصی به موقع و شناسایی نشدن آنها امکان آسیب پذیریشان دو چندان شده و خطرات زیادی از جمله اعتیاد، فرار از منزل، روابط نا مشروع و سایر مسائل را تجربه می کنند.
وی با بیان اینکه تجربیات گذشته نشان داده رویکردهای غیر علمی و مقطعی نه تنها سبب کاهش شیوع آسیب ها نمی شود بلکه بروز بیشتر آنها را در سالهای آتی به دنبال دارد، گفت: ارائه راهکارهایی با رویکردهای نوین مانند توجه به سطوح پیشگیری، حفظ کرامت و شأن انسانی افراد آسیب دیده و توانمند سازی آنان با کمک اجتماعات محلی می تواند از راه حل های علمی برخورد با این مساله باشد.
به گفته وارثی افزایش سمن ها و مشارکت مدنی زنان در جامعه می تواند در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی باعث ایجاد امنیت، اشتغال، فرهنگ سازی در موضوعات مختلف، تحت پوشش قرار دادن گروه های هدف مختلف جامعه و در نهایت ارتقای سطح بهداشت روان، آموزش، هدفمندی و سلامت زنان و دختران در جامعه شود.
مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: در همین راستا با توجه به وظایف محوله به بهزیستی به منظور نگهداری و حمایت از دختران نیازمند حمایتهای اجتماعی تا زمان استقلال و خودکفایی فردی و اجتماعی آنان، دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی در سال ۱۳۹۷ اقدام به راه اندازی مرکز حمایت‌های روانی اجتماعی دختران و خانواده (ندای مهر) در شهرستان قزوین کرد که به دختران بالای ۱۲ سال خدمات می‌دهد.
وارثی افزود: هدف از راه اندازی این مرکز، توانمندسازی دختران در معرض آسیب های اجتماعی به همراه خانواده‌هایشان، شناسایی و جذب دختران در معرض آسیب های اجتماعی، انجام مداخلات تخصصی فردی و خانوادگی به منظور ارتقای سطح زندگی دختران در معرض آسیب های اجتماعی و کمک به ارتقای سطح امنیت محیط زندگی آنها است.

کد خبر 589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد