معاینه بهنگام کودکان استان چهارمحال و بختیاری، از نابینایی سه هزار کودک پیشگیری کرد

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری کودکان در این برنامه منجر به تشخیص بهنگام اختلالات بینایی شد و توانست از نابینایی سه هزار کودک پیشگیری کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، دکتر علی نصیری در آیین افتتاح برنامه غربالگری تنبلی چشم با اشاره به اینکه سن طلایی برای تشخیص و درمان تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سالگی است، افزود: در این بیماری چشمان کودک سالم و طبیعی به نظر می‌رسد و هیچ‌گونه نشانی از بیماری ندارند اما به دلیل دید ناکافی و نداشتن تشخیص صحیح، عوارضی مانند کم‌بینایی و یا نابینایی را برای کودک به دنبال دارد.

سرپرست اداره کل بهزیستی با تاکید بر اینکه چشمان تمامی کودکان باید در این محدوده سنی حداقل چهار بار مورد غربالگری قرار بگیرد، اظهار داشت: تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده است که متاسفانه خانواده‌ها درخصوص بسیاری از این عوامل آگاهی لازم را ندارند و برای آن‌ها ناشناخته است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۳۵ هزار کودک در پایگاه‌های موجود در سراسر چهارمحال و بختیاری مورد غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند که از این تعداد نزدیک به سه هزار کودک مشکوک بودند و مورد بررسی قرار گرفته، کمک هزینه‌هایی نیز جهت تهیه عینک به افراد نیازمند پرداخت شد.

نصیری گفت: در سال جاری ۴۵ پایگاه برای انجام غربالگری تنبلی چشم کودکان در نظر گرفته شده و خانواده‌ها از امروز می‌توانند برای غربالگری تنبلی چشمان کودک خود به پایگاه‌های سراسر استان در مراکز مثبت زندگی و پایگاه‌های مستقر در ادارات کل بهزیستی و سایر ادارات شهرستان‌ها مراجعه کنند.

کد خبر 57910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد