در رسانه | افزون بر یکهزار معلول در مراکز تحت پوشش بهزیستی دزفول نگهداری می‌شوند

دزفول-ایرنا- رئیس اداره بهزیستی شهرستان دزفول گفت: یکهزار و ۲۰ نفر در مراکز شبانه روزی و روزانه تحت پوشش بهزیستی دزفول نگهداری و آموزش داده می‌شوند.

سعید ایثاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معلولان از زمانی که معلولیتشان تشخیص داده می‌شود تا زمانی که در قید حیات هستند، پرونده مددکاری دارند و از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند.
وی به فعالیت هفت مرکز شبانه روزی نگهداری معلولان در دزفول اشاره و بیان کرد: ۶۰۰ نفر در مراکز شبانه روزی نگهداری و آموزش داده می‌شوند که ماهانه ۱۰ میلیارد ریال به این مراکز پرداخت می‌شود.
رئیس اداره بهزیستی دزفول اظهارداشت: ۴۲۰ نفر نیز در مراکز روزانه نگهداری و آموزش داده می‌شوند که ماهانه مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای این مراکز پرداخت می‌شود.

وی افزود: سال گذشته اقلامی چون ویلچر، عصا، واکر، تشک‌های مواج، عصای سفید و اقلام بهداشتی به معلولان دزفول اهدا شد.
ایثاری با بیان اینکه ۶ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی دزفول هستند، گفت: خدماتی چون  اشتغال و آماده سازی شغلی به معلولان ارائه می‌شود ضمن اینکه با توجه به درخواست مددکار، رغبت سنجی می‌شوند و اگر نیاز باشد از آموزش‌های فنی حرفه‌ای نیز برخوردار خواهند شد.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات و هزینه بیمه معلولان در صورت نیاز افزود: وام کم بهره برای تشویق کارفرمایانی که اقدام به ایجاد اشتغال برای معلولان می‌کنند، ارائه خواهد شد ضمن اینکه در صورت نیاز طبق قانون سه درصد، معلولان در دستگاه‌های اداری استخدام می‌شوند.
ایثاری درخصوص خدمات اعتیاد نیز گفت: چهار مرکز فعال ترک اعتیاد و یک مرکز تی سی در زمینه اعتیاد در شهرستان دزفول فعال است که این مراکز در راستای پیشگیری، درمان و توانمندسازی بیماران فعالیت می‌کنند.
وی افزود: همه مددجویان که اشتغال موفقت آمیزی دارند، پس از دوره ۶ ماهه بازتوان می‌شوند ولی پرونده آنها در بهزیستی بسته نمی‌شود و می‌توانند از سایر خدمات استفاده کنند.
رئیس اداره بهزیستی دزفول درخصوص برگزاری جشن ضیافت رمضان در دزفول نیز گفت: این اداره در ماه مبارک رمضان به صورت سالانه جشن گلریزان برگزار می‌کند که در این جشن خیران و مسوولانی که به افراد تحت پوشش خدمات می‌دهند نیز دعوت و مبالغی از طرف خیران جمع آوری می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری این ضیافت در ماه مبارک امسال با هزینه خیران افزود: مبالغی که در این جشن جمع آوری می‌شود نیز برای درمان و موارد ضروری افراد تحت پوشش مصرف می‌شوند.

کد خبر 55605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد