۹ مرکز مشاوره بهزیستی همکار سامانه طلاق " تصمیم"هستند

سرپرست بهزیستی استان زنجان از فعالیت سامانه تصمیم در راستای کنترل و کاهش طلاق خبر داد و گفت: در سطح استان ۹ مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی در شهر های با جمعیت ۵۰ هزار نفر و بیشتر به سامانه تصمیم متصل هستند که به مراجعین و متقاضیان طلاق ارائه مشاوره و خدمات روان شناختی می نمایند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی  با بیان اینکه مشاوره، آموزش پیش از ازدواج و آموزش زندگی خانواده می‌تواند به پایداری ازدواج و استحکام روابط زناشویی کمک کند، بیان کردند که نهادینه کردن خدمات مشاوره و روان درمانی امروز ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد : ۴ مرکز غربالگری طلاق(مرکز ارزیابی روانی اجتماعی) در سطح استان زنجان در شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره فعال هستند که متقاضیان پس از ثبت نام اینترنتی در سامانه به این مراکز ارجاع داده شده و پس از  غربالگری و ارزیابی اولیه به مراکز مشاوره همکار با طرح کنترل و کاهش طلاق ارجاع داده می شوند در این مراکز تا ۴ جلسه مشاوره و آموزش به زوجین ارائه می شود تا بتوانند با مداخلات روانشناختی زمینه سازش زوجین را فراهم نمایند و در صورت عدم سازش و وقوع طلاق به کاهش آسیب های ناشی از طلاق کمک نمایند.

حسینی افزود: طرح تحکیم بنیان خانواده(کنترل و کاهش طلاق) یکی از طرح های در حال  اجرا در دفتر مشاوره بهزیستی است که با هدف کاهش و کنترل طلاق؛ در مراکز مشاوره منتخب با مشاوران مجرب در زمینه مشاوره خانواده و طلاق و باهمکاری معاونت اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم قوه قضاییه در سامانه ی تصمیم انجام می شود.

وی فرایند تشکیل پرونده را از طریق سامانه zaman.behzisti.net معرفی نمود و تصریح کرد: متقاضیان پس ازنوبت گیری اینترنتی؛ به مرکز غربالگری طلاق، ارجاع داده می شوند و پس از پذیرش و ارزیابی اولیه  و ارجاع پرونده متقاضی به مراکز مشاوره، برگزاری جلسات مشاوره و اعلام نظر توسط مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی و همکار با طرح مراحل پرونده طی خواهد شد.

وی  با اشاره به اینکه کل فرآیند تشکیل پرونده و پاسخ  اینترنتی است بیان کرد:  نوبت گیری، ارجاع وپاسخ دهی مراکز مشاوره اینترنتی است.

مدیرکل بهزیستی در ادامه افزود: طلاق یک رویداد مجزا نیست که در روزی که حکم طلاق جاری می شود اتفاق افتد. بلکه یک فرآیند طولانی و دنباله دار است که ماندن یا نماندن کلیدی ترین سوال در مرحله ی تصمیم گیری آن  است  در این میان اقدامات و مداخلات روان شناختی و مشاوره ای می تواند کمک بسیار موثری برای یک تصمیم گیری درست داشته باشد.

کد خبر 55185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد