افزایش ۲۰ درصدی مستمری ماهانه مددجویان تحت‌پوشش بهزیستی در سال جاری

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور، گفت: مستمری ماهانه مددجویان تحت‌پوشش این سازمان در سال جاری ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «سید مرتضی حسینی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در نشست با خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری، گفت: سال گذشته بین ۳۵۰ هزار تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مستمری ماهانه بین خانواده‌های یک تا پنج نفر به بالای تحت حمایت سازمان بهزیستی کشور پرداخت می‌شد که با توجه به تورم و افزایش قیمت تجهیزات توانبخشی، این میزان جوابگوی نیاز خانواده‌ها نبود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور، افزود: هم‌اکنون نزدیک به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار با جمعیت نزدیک به ۷ میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار در قالب ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مشمول دریافت مستمری معیشتی ماهانه از بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۵ میلیون مددجوی بهزیستی در کشور پشت‌نوبت دریافت مستمری ماهانه قرار دارند، اظهار کرد: کاهش جمعیت پشت‌نوبت با اولویت افراد دارای معلولیت خیلی‌شدید و شدید از سیاست‌های بهزیستی است.

حسینی، افزود: اعتبارات سازمان بهزیستی کشور امسال با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی رشد ۴۵ درصدی داشته و فعالیت‌های جدید این سازمان با رویکرد و اولویت مسکن، اشتغال و معیشت پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور مسکن، اشتغال و معیشت را از اولویت‌های کاری بهزیستی عنوان و خاطر نشان کرد: طرح توانمندسازی به عنوان یکی از اولویت‌های بهزیستی با هدف شناسایی مزیت‌های منطقه‌ای، استعدادیابی مددجویان، ایجاد اشتغال، برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی و پرداخت تسهیلات حمایتی و تبصره ۱۶ انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: سازمان بهزیستی کشور در راستای رفع مشکلات جامعه هدف بالاخص در حوزه تامین تجهیزات توانبخشی به شرکت‌های دانش‌بنیان فراخوان داده شده که برای تامین تجهیزات توانبخشی و سایر خدماتی که به مددجویان ارائه می‌شود، از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

حسینی با بیان اینکه برای اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان اعتباری بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: این در حالی است که برای این طرح امسال تنها ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است و باید از ظرفیت خیرین و مراکز و بنیادهای خیریه در کنار اعتبارات دولتی استفاده شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی اعتبارات قانون جامع حمایت از معلولان در سال گذشته، اظهار کرد: اعتبار این طرح در سال قبل هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

یادآوری می‌شود، این مقام مسئول در سفر به استان چهارمحال وبختیاری از چند مرکز نگهداری سالمندان و معلولان بازدید داشت.

کد خبر 54529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد