لرستان | خدمت به معلولان؛ خدمت ماندگار و سرمایه‌ای برای آینده

مدیرکل بهزیستی لرستان خدمت به معلولان را دارای ارزش معنوی بالا برشمرد و گفت: اقدام برای رفع مشکلات معلولان، سرمایه‌گذاری برای آینده است.

به گزارش  ایکنا از لرستان، فاطمه زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی لرستان،در جمع خبرنگاران خدمت به معلولان را خدمتی ماندگار برشمرد و اظهار کرد: برخی از معلولان که ما امروز با آن‌ها سر و کار داریم روزی مانند ما سالم بودند ولی متاسفانه یک حادثه آن‌ها را وابسته به صندلی کرده است.
وی با ذکر این مطلب که معلولیت از یک طرف و وجود مرزبندی برای معلولان از طرف دیگر رنج مضاعفی را برای شخص معلول به‌دنبال دارد، اضافه کرد: معلول نیز یک شهروند است و باید از یک حقوق برابر برخوردار باشد.
توکلی با تاکید بر این‌که بحث تلفیق آموزشی از دهه ۵۰ و ۶۰ در کشورهای توسعه یافته حل شده و این‌که ما مدارس استثنایی نداشته باشیم و معلولان ما بتوانند در کنار کودکان عادی حضور داشته باشند، این مشکلات را کم‌رنگ‌تر خواهد کرد، افزود: معلول را باید با یک شرایط خاص بپذیریم و نباید از ارتباط با جامعه محروم نمود.

ضرورت مناسب‌سازی فضاهای عمومی برای معلولان

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به این‌که در حال حاضر معلولیت را بروز نقص تعریف نمی‌کنند، تصریح کرد: در دهه ۸۰ گفته شده معلولیت زمانی اتفاق می‌افتد که اگر کسی دچار بیماری شد و به‌دلیل آن بیماری دچار نقصی در عملکردش شد و با موانع محیطی، فرهنگی و اجتماعی مواجه و از دستیابی حقوق برابر محروم شود آن وقت می‎‌توان گفت معلول است.
وی با یادآوری این مطلب که روزانه با افرادی روبه‌رو هستیم که یک تصادف باعث شده تبدیل به ضایعه نخاعی شوند، اظهار کرد: اگر کسی اقدامی برای رفع مشکلات معلولان انجام داد یک سرمایه‌گذاری برای آینده خودش است.
توکلی بر ضرورت مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان تأکید کرد و افزود: فضاهای عمومی، ادارات و اماکن باید مناسب‌سازی شوند چون قطعاً در آینده کودکان و جوانان به مرز سالمندی خواهند رسید و با سبک امروزه زندگی ما سالمندی سالمی وجود نخواهد داشت.

کد خبر 540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد