سامانه فرزندخواندگی بهزیستی گامی در جهت تسهیل این فرآیند

در راستای تسهیل و شفافیت در امر فرزندخواندگی فرآیند ثبت نام از درخواست تا تحویل کودک به صورت الکترونیکی در سامانه به نشانی http://adoption.behzisti.net انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان، در راستای تسهیل و شفافیت در امر فرزندخواندگی فرآیند ثبت نام از درخواست تا تحویل کودک به صورت الکترونیکی در سامانه به نشانی http://adoption.behzisti.net انجام می شود.

مریم نادری نیا معاون امور اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت : این سامانه با هدف شفافیت مراحل درخواست فرزندخواندگی از ثبت تا حصول نتیجه، تشکیل پروفایل فردی برای هر متقاضی جهت اطلاع از آخرین وضعیت پرونده، تسریع در عملیات واگذاری کودکان حائز شرایط فرزندخواندگی، آگاهی بخشی ابتدایی به متقاضیان در خصوص قوانین فرزندخواندگی وامکان انتقال پرونده به صورت الکترونیکی از استانی به استان دیگر راه اندازی شده است.

نادری نیا گفت : متقاضیان به ترتیب اولویت خانواده های بدون فرزند که پنج سال از زادواج آنها گذشته باشد و امکان فرزند آوری نداشته باشند  و زنان و دختران مجرد و متقاضیان دارای فرزند می باشند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود : طبق آمارهای موجود در سامانه ملی فرزندخواندگی، در حال حاضر تعداد ۴۰۶ پرونده تقاضای فرزندخواندگی در استان ثبت شده است که از این تعداد ۲۳۶ پرونده متعلق به ثبت نام متقاضیان در مرکز استان می باشد که در سال جاری ۱۴۰۰ تعداد ۲۸ نوزاد و کودک در استان با انجام مراحل قانونی تحویل متقاضیان واجدالشرایط فرزندخواندگی شدند.

وی ادامه داد : با توجه به متغیر بودن تعداد فرزندان در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و شیرخوارگاه تمامی پرونده های فرزندخواندگی به واگذاری منتهی نمی شود. در حال حاضر متقاضیان فرزند خواندگی در استان رو به افزایش می باشد.

کد خبر 53589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد