مشارکت سازمان‌ها و نهادهای متولی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضرورتی انکار ناپذیر است

سرپرست اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر بهزیستی و نیروی انتظامی استان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، علی نصیری در دیدار معاون اجتماعی نیروی انتظامی و رئیس پلیس فتای استان گفت: برای جلوگیری از موازی‌کاری و اقدامات جزیره ای در اجرای برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی باید نقشه راهی تنظیم شود و در این زمینه هر دو مجموعه بهزیستی و نیروی انتظامی با تعاملات بین بخشی و انجام برنامه های مدون می توانند راهگشا باشند.

دکتر نصیری با بیان اینکه فعالیتهای زیادی در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی توسط کارشناسان بهزیستی در حال اجرا می باشد، افزود: با برگزاری نشست های هم اندیشی و اصلاح فرایندها می توان بصورت منسجم تر در این راستا گام برداشت.

سرهنگ مهری، معاون اجتماعی نیروی انتظامی نیز در این دیدار گفت:  بیست و هشت مشاور با مشاوران بهزیستی همکاری دارند و در نوزده کلانتری خدمات مشاوره ای رایگان به مردم ارائه می شود و سال گذشته ۸۰ درصد پرونده های ارجاعی به مصالحه ختم شده است.

وی با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی حتی به کوچکترین موارد مربوط به آسیب های اجتماعی ورود پیدا کرده است، افزود: این معاونت آمادگی هرگونه همکاری با بهزیستی در زمینه مشارکت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی می باشد.

سرهنگ عسگری، رئیس پلیس فتای استان نیز با اشاره به برنامه های مشترک بین بهزیستی و پلیس فتا، از تاثیر مثبت برگزاری دوره های آموزشی مجازی ویژه جامعه هدف و مددکاران بهزیستی یاد کرد و افزود: با شیوع ویروس کرونا و لزوم استفاده از فضای مجازی توسط گروههای مختلف مردم، نیاز به تهیه محتوای متناسب با جامعه هدف ضروری به نظر می رسد و در این راستا در نظر است بر اساس ذائقه مخاطبین محتوای مد نظر تهیه و در فضای مجازی منتشر شود.

کد خبر 53182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد